رئیس روابط عمومی شورای اسلامی کلانشهر درباره این جشنواره به خبرنگار ایرنا گفت: مرکز نوآوری و ایده ‌پردازی شورای اسلامی رشت، جشنواره و مسابقه دانش آموزی رشتی ‌نو را در دو بخش ارائه ایده و راهکار اجرایی انشا نویسی و گزارش با اهدای جوایز ارزنده نقدی به نفرات برتر برگزار کرده است.
سیدپیام جعفرنیا اظهار داشت: شهر ایده آل من، شهر خلاق، شهر شاد، رفع نازیبایی های شهری، استفاده از فضاهای مرده شهری، ترافیک شهری و کاهش آلاینده ها از محورهای این جشنواره است.
وی درباره محورهای چجوری های؟! این جشنواره تصریح کرد: شهر من ایده آل بشه!، شهر خلاق، شهر شاد داشته باشیم، شهرم زشت نباشه! ، برای فضاهای بی استفاده شهر، ترافیک شهری رو حل کنیم و آلودگی و آلاینده ها رو حذف کنیم از محورهای این بخش است.
وی انشاء نویسی و گزارش و ارائه ایده و راهکار عملی را از محورهای اصلی این جشنواره عنوان و خاطرنشان کرد: تمامی دانش آموزان دوره های اول و دوم متوسطه می‌ توانند با توجه به محورهای جشنواره آثار خود را ارسال کنند، هر فرد می‌تواند در هر دو بخش اصلی و یا یکی از بخش های جشنواره شرکت کند، انشاء ارائه شده باید دارای عنوان مناسب، به صورت تایپ شده با فونت B Nazanin اندازه 14 و حداقل در 30 خط ارائه شود.
جعفرنیا درباره دیگر شرایط شرکت در این جشنواره بیان داشت: گزارش‌ باید در یکی از محور‌های ارائه شده و دارای ساختار مناسب یک گزارش خبری و شامل عکس خبری باشد، متن ایده باید حاوی فرایند مشاهده، بیان مشکل و ارائه راهکار باشد و دانش آموزان باید آثار خود را به اعضا شورای دانش آموزی مدرسه تحویل دهند.
رئیس روابط عمومی شورای اسلامی کلانشهر رشت مهلت ارسال آثار به جشنواره و مسابقه رشتی ‌نو! را تا پانزدهم اسفندماه سالجاری عنوان و اظهار داشت: زمان داوری آثار بیست و یکم تا بیست و پنجم همین ماه و ایده پردازی، ارائه و تجلیل از آثار برتر‌ پایان اسفند 97 تا ابتدای اردیبهشت ماه 98 است.
وی اضافه کرد: جمع آوری ایده‌ ها و راهکار‌های دانش‌ آموزان برای بهبود و برطرف کردن مشکلات رشت، شناخت نیاز‌ها و دغدغه ‌های نوجوانان شهرستان رشت، شناخت دانش‌ آموزان مستعد برای تشکیل کار گروه ‌های دانش ‌آموزی، ترغیب دانش آموزان به مشاهده دقیق پیرامون خود و یافتن خلاء های موجود در بستر شهری، تشویق دانش‌ آموزان به ایده پردازی و ارائه راهکار برای مشکلات، یافتن و جمع آوری ایده های مناسب برای بهبود عملکرد سیستم شهری از اهداف برگزاری این جشنواره است.
وی خاطر نشان کرد: شماره تلفن دبیرخانه ۰۱۳۳۳۲۳۳۵۳۱ - ۰۹۳۳۳۸۶۴۹۴۶ آدرس وب سایت شورای اسلامی شهر رشت برای کسب اطلاعات تکمیلی جشنواره: rashtshora.ir و ایمیل: rashtshora5@gmail.com فعال است.
7286/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.