به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام ستار علیزاده روز پنجشنبه در دیدار با کاظم دلخوش نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی در اوقاف و امور خیریه گیلان در رشت با بیان این که بعد از انقلاب اسلامی 381 وقف جدید در این استان به ثبت رسید، افزود: بیش از پنج هزار مورد خدمت فرهنگی، قرآنی، اجتماعی و اقتصادی با اعتباری بالغ بر 380 میلیارد تومان توسط اوقاف گیلان طی چهل ساله انقلاب انجام شده است.
وی با بیان این که پس از انقلاب هر ساله 600 مبلغ برای ترویج معارف اسلامی به بقاع متبرکه نقاط مختلف گیلان اعزام شدند، خاطر نشان کرد: برگزاری یکصد کلاس‌ روانخوانی، روخوانی و تجوید در استان، برگزاری سالانه 40 کرسی‌ تلاوت قرآن کریم، برپایی سالانه سه هزار ساعت تفسیر قرآن، برگزاری 41 دوره مسابقه های قرآنی از جمله فعالیت‌ های قرآنی طی 40 سال گذشته اوقاف گیلان است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره به فعالیت بیش از 300 مرکز فرهنگی قرآنی در بقاع متبرکه استان اضافه کرد: قاریان و حافظان گیلان پس از انقلاب موفق به کسب 11 رتبه در مسابقه های بین‌المللی قرآن و 12 رتبه در مسابقه های کشوری قرآن کریم شدند.
علیزاده با اشاره به همکاری یک هزار و 52 مربی قرآن با اوقاف گیلان بیان داشت: در بخش حوزه حفظ قرآن کریم42 هزار و 685 نفر در 252 کلاس تحت مدیریت اوقاف گیلان آموزش دیده اند.
نماینده مردم شهرستان صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان این که انقلاب اسلامی برخواسته از متن اسلام ناب و آموزه‌ های اسلامی است و قرابت و همسویی تنگاتنگی با فرهنگ وقف دارد، گفت: بسیاری از آرمان‌ های سنت حسنه وقف مانند توزیع عادلانه ثروت، برقراری عدالت اجتماعی، ایجاد اشتغال و از بین بردن فقر در آرمان‌ های انقلاب اسلامی ایران هم دیده می‌شود.
کاظم دلخوش اوقاف را از سازمان‌ های خدمت رسان به مردم معرفی کرد و اظهار داشت: هر بیننده آگاه، خدمات فرهنگی سازمان اوقاف در بقاع متبرکه به مردم را در قالب برنامه‌ های مختلف فرهنگی به خاطر دارد.
استان گیلان دارای افزون بر پنج هزار موقوفه و بیش از 900 بقعه متبرکه است.
7286/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.