به گزارش خبرنگار ایرنا نادر جهان آرای روز پنجشنبه در بازدید از موزه فرهنگ و آموزش مدرسه تاریخی حکیم نظامی آستارا گفت: شهرت تاریخی این مدرسه و تدریس افراد سرشناس نظیر نیما یوشیج در آن، وظایف آموزش و پرورش را در رونق بیشتر آن مضاعف کرده است.
وی اضافه کرد: با توجه به نزدیکی مدرسه شهید مرحبا به مدرسه حکیم نظامی، بهتر است برای استفاده دانش آموزان، سالن سرپوشیده ورزشی در کنار آن مراکز آموزشی ساخته شود.
مدرسه حکیم نظامی در سال 1287 هجری خورشیدی ساخته و به شماره 15220 در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش گیلان ادامه داد: این اداره کل در جذب مشارکت های مردمی پیشروست و باید از ظرفیت افراد معتمد، نخبگان و خیران برای توسعه فیزیکی فضاهای آموزشی استفاده شود.
جهان آرای گفت: رشت، لنگرود و آستارا در ساخت مدارس به سبک امروزی جزو شهرستان های پیشرو گیلان هستند و 20 درصد جمعیت آستارا، دانش آموز هستند و این آمار از میانگین استانی بالاتر است.
سجاد موسوی مدیر آموزش و پرورش آستارا هم گفت: کمبود نیروهای خدماتی و آموزشی مقطع ابتدایی از مشکلات این اداره است و برای رفع آن باید برنامه ریزی شود.
375 هزار دانش آموز در پنج هزار و 265 مدرسه استان گیلان تحصیل می کنند.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان قرار دارد و 17 هزار دانش آموز در مدارس آن تحصیل می کنند.
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.