مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان روز چهارشنبه درباره همایش صبح شعر نوری تا حرم به خبرنگار ایرنا گفت: در فراخوانی برای آثار به صبح شعر نوری تا حرم یکصد اثر در قالب شعر از گیلان و قم ارائه شد.
اسفندیار ضیائی با اشاره به ارائه آثار به صبح شعر نوری تا حرم در سه بخش شعر کلاسیک، شعر نو و کودک و نوجوان با شرکت گروه ‌های سنی نوجوانان 12 تا 18 سال افزود: پس از داوری آثار، 11 اثر از گیلان و 11 اثر از قم به عنوان آثار برتر انتخاب و امروز در همایش صبح شعر نوری تا حرم در گلزار شهدای رشت معرفی و تجلیل شدند.
وی اظهار داشت: همایش صبح شعر نوری تا حرم به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با هدف پاسداشت مقام شهیدان، تقویت ادبیات پایداری و اشاعه فرهنگ شهادت، فراهم‌ سازی زمینه‌ های مناسب برای افزایش ارتبا‌ط‌ های فرهنگی در میان کودکان و نوجوانان و بستر‌سازی برای شکوفایی و شناسایی استعداد‌های آنان به‌ همت کانون پرورش فکری گیلان و قم و‌ همراهی دستگاه‌های فعال در این حوزه برگزار شد.
ضیائی با بیان این که فرهنگ ایثار و شهادت و ارزش ‌های اخلاقی و اسلامی از محور‌های موضوعی این همایش بود، خاطر نشان کرد: آثار برگزیدگان این همایش به همت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس به صورت کتاب منتشر می شود.
قرائت 10 اثر برگزیده، مداحی، گلباران مزار شهدا، برگزاری کارگاه مشق عشق و تجلیل از پدر و مادر شهید نوری هریس از جمله برنامه های همایش صبح شعر نوری تا حرم بود.
شهید نوری متولد 21 مهرماه سال 1371 بود که بیست و هفتم آبان ماه سال گذشته در دفاع از حرم حضرت زینب (س) به شهادت رسید.
7286/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.