استاندار گیلان گفت: اگر بتوانیم خدماتی که یک شهرک حمل و نقل ارائه می‌دهد را در کنار بارانداز ریلی آستارا فراهم کنیم، اشتغال قابل توجهی ایجاد می‌شود که برای مردم شهرستان منافع اقتصادی دارد.

به گزارش ایلنا از آستارا، مصطفی سالاری در آیین افتتاح پروژه‌های دهه مبارک فجر در شهرستان آستارا با تبریک چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: این شهرستان ظرفیت های بی بدیلی دارد که با هدفگذاری خوب و واقع بینانه می توان در سایه فضای مثبت موجود، هرچه بیشتر از آنها بهره گرفت.

وی با اشاره به اینکه اگر مشارکت بخش خصوصی در اجرای پروژه‌ها جلب شود، ایجاد تعداد زیادی شغل دست نیافتنی نیست، افزود: آستارا تنها شهرستان گیلان است که از راه ریلی، جاده ای و دریایی به خارج از کشور متصل می شود.

 سالاری به بارانداز ریلی آستارا اشاره کرد و گفت: زیرساخت های لازم ایجاد شده است ولی باید توجه داشته باشیم که گام دوم برای منتفع شدن مردم شهرستان از مزایای این پروژه اهمیت بسیار زیادی دارد.

وی با بیان اینکه در گام اول عمدتا عایدات برای کشور حاصل می شود، افزود: چنانچه طرح های جانبی از جمله در حوزه های انبارداری، مونتاژ کاری، سردخانه و به طور کلی هر آنچه یک شهرک حمل و نقل ارائه می کند را بتوانیم فراهم کنیم، اشتغال قابل توجهی ایجاد می شود که برای مردم آستارا منافع اقتصادی خواهد داشت.

نماینده عالی دولت در گیلان ادامه داد: با اجرای گام دوم در پروژه بارانداز، می توان به اشتغالزایی برای حدود یکهزار نفر در کمتر از یک سال رسید.

وی با اشاره به اینکه مکاتبات و اقدامات اولیه در رابطه با الحاق بارانداز به منطقه ویژه اقتصادی آستارا انجام شده است، گفت: به فرماندار این شهرستان ماموریت می دهم که طرح جامعی ارائه دهد تا  محدوده فعلی که حدود 65 هکتار است به 200 تا 300 هکتار افزایش پیدا کند و زمینه استقرار واحدهای خدماتی و ایجاد یک شهرک حمل و نقل فراهم شود.

دکتر سالاری اتصال  آزادراه از جمهوری آذربایجان به منطقه اقتصادی آستارا را حائز اهمیت خواند و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مبادلات تجاری در حوزه دریای خزر رو به افزایش است، اگر بندر نیز در محدوده منطقه ویژه قرار گیرد، هم افزایی خوبی ایجاد می شود.

وی با بیان اینکه می توان از ظرفیت های بندر آستارا در کنار راه آهن استفاده های بهتر و بیشتری داشت، گفت: تدوین درست برنامه های گردشگری می تواند علاوه بر صیانت از محیط زیست و منابع طبیعی، موجبات درآمدزایی را برای مردم فراهم کند.

استاندار گیلان با بیان اینکه اگر برنامه ریزی برای حوزه گردشگری رها شود شاهد ویلاسازی های گسترده و تخریب محیط زیست خواهیم بود، عنوان کرد: مردم می توانند در محدوده طرح هادی روستاها اقدام به ارائه خدمات گردشگری نماینده و به این ترتیب علاوه بر حفظ منابع طبیعی، درآمد زایی و اشتغال نیز حاصل می شود.

وی گفت: طی چند روز آینده به شهرستان ابلاغ می شود که 3 الی 5 پروژه اقتصادی اشتغال‌زا با محوریت بخش خصوصی ارائه کنند.

وی با اشاره به اینکه 72 پروژه با حدود 48 میلیارد تومان اعتبار همزمان با دهه فجر در شهرستان آستارا افتتاح می‌شود، گفت: تاکیدی نیست که پروژه ها حتما در مناسبت ها افتتاح شوند و نباید پروژه های آماده افتتاح را برای فرارسیدن مناسبتی خاص، معطل نگه داشت.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد: البته نزدیک شدن به مناسبت هایی از جمله هفته دولت موجب تلاش بیشتر مسئولان برای به سرانجام رساندن طرح ها می شود.

وی با بیان اینکه پروژه‌هایی در محدوده بندر آستارا ایجاد شده‌اند که حدود 100 میلیارد تومان مجموعا برای آنها سرمایه‌گذاری شده است، گفت: این سرمایه‌گذاری‌ها در صورتی مثبت تلقی می‌شوند که به ایجاد کسب و کار و رونق اقتصادی منتج شوند.

 سالاری با اشاره به سابقه دیرینه آستارا در تجارت، گفت: می‌توان از ظرفیت‌های این شهرستان جهت اشتغال‌زایی برای دیگر شهرستان های گیلان نیز استفاده کرد.

وی توسعه حمل و نقل ریلی، فعالیت های بندری و فعالیت های پردازشی مکمل بازرگانی را زمینه ساز توسعه اشتغال در آستارا دانست.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.