مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان روز چهارشنبه در این باره به خبرنگار ایرنا بیان کرد: با افتتاح خانه های هلال در دهه مبارک فجر امسال، تعداد خانه های هلال گیلان به بیش از 160 مورد رسید.
مهدی ولی پور اظهار داشت: این تعداد از خانه های هلال در مراکز دهستان ها و روستاهای بالای 200 خانوار با هدف ساماندهی و آموزش داوطلبان، ارائه آموزش های عمومی به مردم با هدف ایجاد آمادگی در زمان وقوع حوادث احتمالی و مبارزه با آسیب های اجتماعی فعال است.
وی در ادامه با اشاره به اعزام 20 کاروان سلامت، حمایتی و آموزشی هلال احمر گیلان به روستاهای کم برخوردار شهرستان های مختلف استان به مناسبت دهه مبارک فجر خاطر نشان کرد: کاروان های سلامت هلال احمر، از آغاز دهه مبارک فجر تاکنون، به روستاهای کم برخوردار لاهیجان، صومعه سرا، رودبار، آستارا، ماسال، سیاهکل، بندرانزلی، فومن، شفت و رشت اعزام شده اند.
مدیرعامل هلال احمر استان درباره حضور کاروان سلامت در روستای انبوه رودبار بیان داشت: طرح کاروان سلامت با مشارکت 20 نفر از داوطلبان این جمعیت، پزشک عمومی، متخصص زنان، دندانپزشک، پیراپزشک شامل کارشناسان ( مامایی، مبارزه با بیماری ها، علوم آزمایشگاهی و بهورز) در روستای انبوه اجرا شد.
وی با بیان این که پزشکان و کارشناسان در این طرح به ساکنان خدماتی از قبیل ویزیت رایگان ، مشاوره روانشناسی ، تجویز داروی رایگان، بهداشت محیط مشاوره بهداشتی ارائه دادند، خاطر نشان کرد: 232 نفر از ساکنان روستای انبوه رودبار از خدمات پزشک عمومی، متخصص و دندانپزشک، زنان و خدمات پرستاری بهره مند شدند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بیان داشت: 22 میلیون ریال داروی رایگان در اختیار بیماران منطقه طبق تجویز پزشکان قرار گرفت و 10 سبد کالا به ارزش 10 میلیون ریال توزیع شده است.
وی اهداء جوایز به 24 نفر از دانش آموزان مقطع ابتدایی به ارزش شش میلیون ریال (البسه گرم)، اجرای طرح نیابت دیدار با خانواده معظم شهدا، برگزاری دوره آموزش همگانی، اجرای طرح پیمان و فضای دوستدار کودک برای مقاطع راهنمایی، ابتدایی و پیش دبستانی و ایفای نقش تیم سحر برای کلیه دانش آموزان مدرسه روستا از دیگر برنامه های این طرح عنوان شد.
بر اساس آخرین آمار، بیش از 14 هزار و 172 عضو جوان و بیش از هشت هزار و 633 داوطلب با جمعیت هلال احمر گیلان همکاری می کنند.
7286/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.