به گزارش خبرنگار ایرنا استاندار گیلان روز چهارشنبه در آئین افتتاح این طرح ها در هنرستان فاطمیه آستارا گفت: این شهرستان با برخورداری از بندر، گمرک و خط ریلی نقش ویژه ای در رونق اقتصادی استان و کشور دارد.
مصطفی سالاری افزود: اجرای طرح های اقتصادی در آستارا باید به اشتغال زایی منجر شود و پیش بینی می شود ظرف یک سال آینده، در محدوده بندر و بارانداز ریلی آستارا حدود یک هزار و 500 شغل ایجاد شود.
وی اضافه کرد: طرح های گردشگری آستارا نظیر واحدهای اقامتی با هدف حفظ محیط زیست و جذب مسافر، در محدوده طرح های هادی قابلیت اجرا دارد.
حسن رستم زاد فرماندار آستارا هم گفت: در دهه فجر امسال 72 طرح با 480 میلیارد ریال اعتبار در این شهرستان به بهره برداری می رسد و امروز مدارس 12 کلاسه فاطمیه و شش کلاسه شهید مسعودپی، تاسیسات دفع بهداشتی فاضلاب روستای ویرمونی و فیبر نوری شرکت مخابرات، با اعتباری بالغ بر 100 میلیارد ریال افتتاح شد.
ولی داداشی نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی هم گفت: افتتاح طرح های قابل توجه در دهه فجر امسال در این شهرستان قابل قدردانی است و مسئولان باید به آستارا به لحاظ جایگاه سیاسی، امنیتی و اقتصادی آن، اهمیت قائل شوند.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است.
7105 / 7124 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.