مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان روز چهارشنبه در حاشیه برگزاری همایش تجلیل از ماندگاران قرآنی به خبرنگار ایرنا، گفت: این همایش در راستای تجلیل و تکریم از چهره‌ های ماندگار قرآنی گیلان از جمله قاریان، حافظان، مفسران، خادمان و فعالان قرآنی برگزار شد.
حجت الاسلام و المسلمین ستار علیزاده بیان داشت: در این همایش رتبه های اول مسابقه های استانی قرآنی اوقاف و امور خیریه از سال 58 تاکنون، نخبگان قرآنی دارای رتبه در مسابقه های کشوری اوقاف و بین المللی جهان اسلام و افرادی که به هر نحوی از اول انقلاب تاکنون فعالیت های قرآنی داشته اند، تجلیل شدند.
وی با بیان این که در همایش تجلیل از ماندگاران قرآنی استان گیلان در مجموع 75 نفر تجلیل شدند، خاطر نشان کرد: فعالیت های قرآنی و برگزاری کلاس های قرآن کریم در امام زادگان و بقاع متبرکه از فعالیت های اوقاف و امور خیریه است که به این مهم اهتمام ویژه دارد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره به برگزاری 41 دوره مسابقه قرآنی در استان بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، اضافه کرد: تکمیل بانک اطلاعات مجموعه فعالیت قرآن کریم در گیلان بایستی با اهتمام ویژه تکمیل شود.
وی در همایش تجلیل از ماندگاران قرآنی استان گیلان با اشاره به ایام الله دهه فجر و تقارن آن با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای قرآنی، انقلاب و امام راحل بیان داشت: انقلاب ما برگرفته از انقلاب فاطمی بود، سعاتمندی همه جانبه بشریت در گرو اطاعت قولی و عملی آن حضرت است.
وی با بیان این مطلب که امروز دنیا متاثر از قرآن و مکتب فاطمه زهرا سلام الله علیها است، خاطر نشان کرد: حضرت فاطمه زهرا (س)، شهیده رسالت، امامت و شهیده قرآن است، امروز دنیا تشنه معارف فاطمی و اهل بیت است.
بر اساس آخرین آمار، استان گیلان دارای افزون بر پنج هزار موقوفه و بیش از 900 بقعه متبرکه است.
7286 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.