به گزارش خبرنگار ایرنا رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آستارا عصر سه شنبه در حاشیه این جشنواره در هنرستان دخترانه عصر پیام این شهرستان گفت: چهار غذای محلی لونگی، باسترما، بورانی پلو و چغرتما فرایند ثبت در فهرست ملی آثار ناملموس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را طی می کند و با ثبت آنها ظرفیت آستارا در گردشگری غذا تقویت خواهد شد.
داریوش ملک زاده بیان کرد: برگزاری جشنواره های مختلف گامی موثر جهت معرفی غذاهای محلی است و در نوروز 98 جشنواره غذاهای لونگی و باسترما در آستارا برگزار خواهد شد.
وی گفت: غذاهای محلی نقش عمده ای در شناساندن فرهنگ بومی هر منطقه ایفا می کند و با معرفی آنها از طریق رسانه های مختلف، گرایش مردم به غذاهای آماده کمتر خواهد شد.
ملک زاده اظهار کرد: شهرت غذاهای محلی آستارا نظیر لونگی ماهی سفید و لونگی جوجه محلی باعث پخت آنها در غذاخوری های بین راهی برای گردشگران شده است.
اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان 170 نوع غذای محلی را در این استان شناسایی کرده که بخش قابل توجهی از آنها نظیر لونگی مرغ محلی، قورما، لونگی ماهی سفید، چغیرتما، باستیرما پلو، برانی پلو، مسما و آش دوغ در آستارا پخت می شود.

**مزرعه پرورش بوقلمون در آستارا به بهره برداری رسید
بر اساس گزارش دیگری از خبرنگار ایرنا فرمانده سپاه آستارا غروب سه شنبه در آئین افتتاح این مزرعه در پشت باغ پرندگان این شهرستان گفت: برای راه اندازی این مزرعه 600 میلیون ریال هزینه شده و 200 میلیون ریال آن، تسهیلات طرح های اقتصاد مقاومتی سپاه است.
سرهنگ جهانبخش آرمان افزود: وسعت این مزرعه سه هزار متر مربع است و 400 عدد بوقلمون توسط بخش خصوصی در آن نگهداری می شود و هر کیلو گوشت بوقلمون به قیمت 300 هزار ریال به فروش می رسد.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.
7105/ 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.