به گزارش خبرنگار ایرنا اسماعیل حیدری آزاد روز سه شنبه در مراسم رونمایی از سیلوهای 45 هزار تنی در بندرانزلی اظهار کرد: با تکمیل خط ریلی بندرانزلی می تواند به عنوان نقطه اتصال کشورهای حاشیه خزر و جنوب خلیج فارس به اروپا باشد.
وی ساخت سیلوهای 45 هزار تنی در بندرانزلی با سرمایه گذاری 25 میلیارد تومانی را اقدامی بزرگ و شایسته دانست و افزود: احداث این سیلوها و سرمایه گذاری در بندرانزلی و تبدیل انزلی به بندر نوع سوم می تواند در رشد و توسعه اقتصاد شهرستان و استان تاثیر دو چندان داشته باشد.
فرماندار بندرانزلی به تغییر واردات از آهن الات و چوب به غلات به دلیل غنی شدن کشور از واردات آهن آلات اشاره و تصریح کرد: احداث این گونه سیلو ها با ظرفیت های بالا از نظر نگهداری و پشتیبانی غلات می تواند در آینده پشتیبان خوبی برای کشور مان باشد.
حیدری آزاد با اشاره به عزم دولت تدبیر و امید برای سرعت بخشیدن به تکمیل راه آهن قزوین ، رشت، انزلی و آستارا گفت: تکمیل خطوط ارتباطی دریایی و زمینی می تواند بندرانزلی را به بندر لجستیک تبدیل کند .
وی با اشاره به اهمیت مدیریت لجستیک در راستای کسب تولید، توزیع و ارسال مواد و محصول در مکان و به مقدار مناسب یادآور شد: اهمیت مدیریت لجستیک در کشور و زنجیره تامین مواد اولیه و تولید محصول و ارسال آن در جهت تکمیل زنجیره های حمل و نقل زمینی و دریایی و هوایی می تواند برای بندرانزلی مهیا بشود و با توجه به وجود این امکانات در بندرانزلی، این اقدامات بنادر و دریانوردی و سازمان کشتیرانی جمهوری اسلامی بندرانزلی را یک قدم به تبدیل به بندر لجستیک و پشتیبانی کننده اقتصاد کشور نزدیک تر می کند.
فرماندار بندرانزلی با اشاره به لزوم اولویت استفاده و بکارگیری نیروی انسانی بومی در راه اندازی این سیلو ها گفت: متاسفانه بندرانزلی بالاترین نرخ بیکاری در استان را دارد و انتظار می رود پس از انجام هرگونه سرمایه گذاری ، اولویت اشتغالزایی و بکار گیری افراد ، نیروی انسانی بومی باشد .
به گزارش ایرنا امروز با حضور رئیس هیات مدیره و مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی سیلوی 45 هزار تنی در بندرانزلی رونمایی شد و قرار است تا پایان امسال به بهره برداری برسد. سیلوهای کشتیرانی دریای خزر که امروز در انزلی رونمایی شد، 80 شغل مستقم و 350 شغل غیرمستقیم ایجاد کرده است.
کشتیرانی دریای خزر از سال 1371 آغاز به فعالیت کرد و هم اکنون با حدود 24 فروند کشتی محموله های تجار و صاحبان صنایع را بین بنادر شمال کشور و بنادر خارجی حوزه دریای خزر حمل می کند. این شرکت با هدف توسعه و گسترش ناوگان ملی - تجاری کشور در دریای خزر و برقراری خطوط کشتیرانی ایرانی به تمامی بنادر در حاشیه دریای خزر، توسعه و بهینه سازی حمل و نقل دریایی و تثبیت حضور ناوگان ملی جمهوری اسلامی ایران در منطقه با توجه به افزایش حجم مبادلات تجاری ، بازرگانی ، اقتصادی در حوزه دریای خزر در حال فعالیت است.
کشتیرانی دریای خزر بعنوان تنها ناوگان ملی کشور در حوزه دریای خزر، در زمینه حمل و نقل بار در چهار حوزه دریای خزر، کانال ولگا، دریای سیاه و تمامی مبادی حمل به مقاصد حوزه مذکور از طریق حمل سراسری، ترانزیت و حمل مرکب فعالیت دارد.
7471/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.