به گزارش خبرنگار ایرنا، کیوان اسدپور روز سه شنبه در نشت خبری اظهار داشت: از زمانی که پرونده های مربوط به هزینه های پزشکی ورزشکاران به این هیات داده و تا زمانی که ورزشکاران هزینه ها درمانی خود را دریافت کنند، به کمتر از دو ماه کاهش یافته است.
وی ادامه داد: طی امسال 744 ورزشکار آسیب دیده به این هیات مراجعه و برای آنان پرونده پزشکی تشکیل و این رقم نیز به حساب آنان واریز شد که بیشترین آسیب ها مربوط به رشته های ورزشی فوتبال ، تکواندو و کاراته می باشد و همچنین بیشترین آسیب دیدگی عضو نیز مربوط به زانو است.
وی بیان کرد: ورزشکارانی هزینه های درمانی خود را دریافت می کنند که به طور حتم کارت بیمه ورزشی داشته و این آسیب دیدگی ها در زمان تمرین، مسابقه و یا اعزام به مسابقات باشد که به طور حتم قبل از اعزام نیز باید فرم های مربوطه را پر کرده باشند.
رئیس هیات پزشکی ورزشی گیلان به تعداد بیمه شدگان ورزشی این استان نیز اشاره کرد و افزود: طی امسال و تاکنون بیش از 82 هزار ورزشکار به طور سازمان یافته در گیلان به فعالیت مشغولند و دارای کارت بیمه ورزشی هستند که از این تعداد حدود 33 هزار ورزشکار از بانوان و حدود 49 هزار ورزشکار از آقایان هستند.
وی با اعلام اینکه هزینه دریافت کارت بیمه ورزشی فقط 150 هزار ریال می باشد، اضافه کرد: البته تعدادی از باشگاه ها برای دریافت کارت بیمه ورزشی توسط ورزشکاران خود همکاری خوبی با این هیات ندارند اما اکثر باشگاه ها همکاری خوبی داشته که در این راستا، درصدی از هزینه مربوط به بیمه ورزشی به باشگاه برگردانده می شود تا آنان ترغیب شوند تعداد ورزشکاران بیمه شده خود را افزایش دهند.
اسدپور به ورزشکارانی که به بخش های مختلف این هیات مراجعه کرده نیز اشاره و خاطرنشان کرد: در سال جاری و تاکنون 900 ورزشکار به بخش ارتوپدی، 600 وررشکار به بخش پزشک عمومی مراجعه و برای آنان گواهی سلامت صادر شد، حدود یک هزار ورزشکار نیز به مشاوره روانشناسی و تغذیه مراجعه و چهار هزار و 907 جلسه فیزیوتراپی ورزشی در این مرکز انجام شد.
وی ادامه داد: هم اینک نیز بخش فیزیوتراپی در دو نوبت صبح و عصر در هیات پزشکی ورزشی گیلان مشغول به کار است و همچنین یکی از برنامه های ما طرح توسعه فیزیوتراپی است و مترصد راه اندازی کلینیک تخصصی ویژه نیز هستیم.
وی یکی از اهداف مهم این هیات را در بخش آموزش عنوان و اظهار کرد: با برگزاری دوره های آموزشی به طور حتم آسیب های ورزشی کاهش می یابد که در این راستا، دوره های آموزشی آشنایی با دوپینگ، فرزندپروری، ماساژ ورزشی و سایر دوره های مربوط به این هیات را برگزار کردیم که این دوره ها سال آینده نیز برگزار خواهد شد.
رئیس هیات پزشکی ورزشی گیلان به ستاد نظارت این هیات نیز اشاره کرد و گفت: ما روی باشگاه ها در امر تجویز و توزیع مکمل های ورزشی و داروهای نیروزا نظارت می کنیم که توزیع این موارد در باشگاه ها ممنوع است و اگر باشگاهی قصد این کار را داشته باشد باید زیر نظر و با تجویز پرشک مخصوص به این کار اقدام کند و با نظارت پزشک این داورهای مجاز تجویز شود.
اسدپور خاطرنشان کرد: متاسفانه بعضی از باشگاه ها مواد نیروزا و مواد مکمل می فروشند که عرضه هر نوع این موارد در باشگاه ها ، خلاف و جرم است و در این راستا طی امسال بازرسان این هیات از 400 باشگاه بازدید کرده و در چند مورد نیز تخلف انجام شده بود.
وی به طرح غربالگری دانش آموزان نیز اشاره و بیان کرد: مترصد امضای تفاهم نامه ای با آموزش و پرورش هستیم تا حرکات اصلاحی برای دانش آموزان برگزار و طرح غربالگری انجام شود که به طور حتم با امضای تفاهم نامه و اجرای این طرح، دانش آموزان زیادی با حرکات اصلاحی روبرو خواهند شد به خصوص دانش آموزان دختر که تحرک کمتری دارند.
7285/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.