گزارش عصر سه شنبه روابط عمومی اداره کل محیط زیست گیلان به ایرنا حاکیست بنا به اظهار لطیف جواهردستی رئیس اداره حفاظت محیط زیست سیاهکل، با هوشیاری و تلاش شبانه روزی یگان حفاظت محیط زیست، چهار متخلف شکار با دو قبضه اسلحه مجاز (بدون دریافت پروانه شکار ) و دو قبضه اسلحه غیر مجاز در شکارگاه های این شهرستان دستگیر شدند.
وی افزود: با عنایت به نزدیک شدن به پایان مهلت مجوز شکار و با توجه به تجربیات قبلی در این زمان طمع بعضی شکارچیان بیشتر می شود و با توجه به وضعیت خوب آب و هوایی پایان هفته و همچنین وجود زیستگاه های مناسب در حوزه این شهرستان حضور شکارچیان را دوچندان می کند.
وی اضافه کرد: به این ترتیب یگان حفاظت این اداره با گشت های شبانه روزی و با حضور در جای جای مناطق تحت حفاظت خود موفق به دستگیری چهار متخلف شکار شدند که دارای دو قبضه اسلحه مجاز ، بدون تحصیل پروانه شکار و دو قبضه اسلحه غیر مجاز بودند که با توجه به اقدام بهنگام نیروهای یگان، شکار صورت نگرفت.
شهرستان سیاهکل با دو بخش مرکزی و دیلمان در 55 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.
طبق اعلام اداره کل محیط زیست گیلان پروانه شکار در استان تا پایان بهمن ماه جاری تمدید شده و شکارچیان مجاز خواهند بود صرفا در روزهای پنجشنبه و جمعه در هر سفر یا روز شکار، از پرندگان خشکی زی نظیر کبک تا دو قطعه و از پرندگان آبزی چهار قطعه را شکار کنند و روزهای شکار هم برای روزهای پنجشنبه و جمعه در نظر گرفته شد.
7296/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.