به گزارش خبرنگار ایرنا فرماندار آستارا روز دوشنبه در حاشیه افتتاح این نمایشگاه گفت: سابقه فرهنگی و علمی آستارا باید در برنامه ها، جشنواره ها و نمایشگاه ها تبیین و از ظرفیت مدرسه داریوش در معرفی آثار فرهنگی استفاده شود.
حسن رستم زاد افزود: تدوین برنامه های فرهنگی و اجتماعی برای نشاط از نیازهای جامعه است و باید با تحرک اجتماعی، آسیب ها را کنترل کنیم.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آستارا هم گفت: نبود محل عرضه آثار دستی دغدغه هنرمندان بود و این نمایشگاه، کاستی بازار کار آنها را جبران می کند.
داریوش ملک زاده افزود: 500 تخته و عدد گلیم، جاجیم، کیف دستی و مسافرتی، خورجین، تابلو فرش، لباس محلی، نازک کاری چوب و عروسک کاموایی در نمایشگاه از ساعت 9 تا 14 و 16 تا 19 تا پایان دهه فجر در معرض دید است.
رئیس اداره کتابخانه های عمومی آستارا هم گفت: این اداره به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، 40 کتاب با موضوع انقلاب را در این نمایشگاه عرضه کرده است.
آرزو عباس زاده افزود: طرح 40 عکس از تزئین کلاس های درس با مشارکت آموزش و پرورش در دهه فجر اجرا شد و عکس های دانش آموزان در نمایشگاه به بازدید گذاشته شده است.
مدیر مرکز توانبخشی توانخواهان ذهنی آستارا هم گفت: در یک غرفه این نمایشگاه با مشارکت اداره بهزیستی، 50 اثر نقاشی و صنایع دستی 10 هنرمند معلول در معرض نمایش است.
منیژه زواشکیانی بیان کرد: برای معلولان ذهنی، خدمات هنر درمانی ارائه می کنیم و رشد شناخت، اعتماد به نفس، مهارت های جسمی و حرکتی و توانایی های ادراکی از مزیت های هنر درمانی است.
سجاد موسوی مدیر آموزش و پرورش آستارا هم گفت: 30 دانش آموز با طراحی روزنامه دیواری، صفحاتی از نشریات بهمن 57 را گردآوری و در این نمایشگاه در معرض دید قرار داده اند.
اجرای سرود دانش آموزان مدرسه 22 بهمن از بخش های دیگر این آئین بود.
مدرسه داریوش آستارا در سال 1310 ساخته و بعدها در فهرست آثار ملی ثبت شد و قدیمی ترین کتابی که از آستارا در آن یاد شده، حدودالعالم به سال 372 هجری قمری است.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و دارای 17 هزار دانش آمور و یک هزار هنرمند صنایع دستی است.
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.