گزارش روز دوشنبه روابط عمومی سازمان صمت گیلان به ایرنا حاکیست؛ فرهاد دلق پوش در نشست سه جانبه نمایندگان کارگر، کارفرما و دولت که به منظور بررسی مشکلات جامعه کارگری و کارفرمایان در شرکت تالک ایرانیان در شهرک صنعتی سپیدرود رشت برگزار شد، افزود: در شرایط کنونی راهبرد اصلاحات اقتصادی با رویکرد رشد اقتصادی پویا، ‌پایدار و اشتغال زا ضرورتی اجتناب ناپذیر است و این شرایط ایجاب می‌کند که سیاست های اقتصادی در یک فرایند منطقی و توالی زمانی مناسب با بهره‌ گیری از توانمندی‌های اندیشمندان دانشگاهی و صاحب نظران مستقل و مجرب، درجهت ایجاد تعادل و همچنین تعامل سازنده با اقتصاد جهانی و تحکیم بنیان ‌های اقتصاد انجام شود.
وی ادامه داد: این راهبرد از طریق توسعه بخش خصوصی، ایجاد بستر مناسب برای خصوصی سازی، بازنگری سیاست های پولی، بانکی، ارزی و تجاری هوشمند و سیاست ‌های حمایتی، دنبال خواهد شد.
دلق پوش درباره نیاز صنعت گیلان به حمایت و همدلی همه دستگاه ها گفت: ظرفیت‌های شگفت‌انگیز کشور برای تولید آشکار است که در طول عمر چهل ساله انقلاب ؛ عزم و همت جهادی مردم ، متخصصان و نخبگان ملت برای به فعلیت رساندن این ظرفیت‌ها موجب تضمین رفاه ، استقلال کشور، رفع وابستگی و دفع خصومت‌های اقتصادی دشمنان است و برای حفظ این دستاوردها بایستی با تولید و صنایع همدل بود و از آنها حمایت کرد.
وی با تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت بالای گیلان به عنوان استان مرزی گفت: با توجه به ظرفیت‌های این استان و مرز مشترک با آذربایجان بایستی بیش از دیگر نقاط مورد توجه قرار گیرد از این رو، در شرایط کنونی یکی از مهمترین مسائل، بالا بردن ظرفیت اقتصادی استان از نظر پویایی در تولید است.
وی افزود: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در نظر دارد تا با حضور مسئولان دستگاه های اجرایی مرتبط با مشکلات و موانع تولید جلسات کارگروه رفع موانع را در واحدهای تولیدی استان تشکیل دهد.
دلق پوش برگزاری تور صنعتی برای مدیران استانی را نیز از برنامه های پیش رو این سازمان جهت حمایت تولید و جامعه کارگری در استان عنوان کرد و گفت: در راستای رونق تولید، سازمان صمت ایجاد بستر مناسب جهت توسعه صنایع تولیدی در استان از طریق تخصیص تسهیلات سرمایه درگردش ، تسهیل در ثبت سفارش، همچنین صدور مجوز طرح های توسعه و معافیت های گمرکی را ضروری می داند.
در حال حاضر دارای 36 موقعیت و عرصه صنعتی مصوب است که 33 موقعیت آن در دست بهره برداریست؛ یک هزار و 761 هکتار مساحت اراضی در اختیار شرکت شهرک های صنعتی گیلان می باشد که از این میزان، یک هزار و 319 هکتار آن بخش عملیاتی، 517 هکتار مساحت اراضی واگذار شده و 869 هکتار مساحت اراضی صنعتی قابل واگذاری است.
بیش از سه هزار و یکصد واحد صنعتی فعال اعم از داخل و یا خارج از شهرک ها و نواحی صنعتی در استان وجود دارد.
7296 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.