استاندار گیلان در چهارمین روز از دهه فجر، 274 طرح اشتغال فراگیر و روستایی را به طور همزمان در شهرستان سیاهکل افتتاح کرد.

به گزارش ایلنا از سیاهکل، در چهارمین روز از دهه فجر و در جریان سفر دکتر مصطفی سالاری به سیاهکل،چندین پروژه در این شهرستان به بهره برداری رسید. 

استاندار گیلان در آئین افتتاح طرح های اشتغال فراگیر و روستایی با اشاره به اینکه امسال 75 پروژه به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در شهرستان سیاهکل مورد افتتاح قرار می گیرد، افزود: در کنار طرح های عمران و توسعه روستایی و طرح های خدماتی که دستگاه های دولتی ارائه کرده اند، پروژه های خوبی با سرمایه گذاری و همت مردم به ثمر رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه نیازمند توسعه فعالیت هایی هستیم که ریشه در توانمندی شهرستان ها و مردمان آن ها دارد، عنوان کرد: باید استعدادها و مهارت های موجود را تبدیل به درآمد کنیم و با این کار، آمار اشتغال نیز در شهرستان ها افزایش می یابد.

وی برندسازی را یکی دیگر از مزایای ایجاد سیستم متمرکز برای مدیریت واحدهای خرد و پراکنده معرفی کرد و یادآور شد: به این ترتیب، فروش محصولات نیز با سودآوری بیشتری همراه می شود.

استاندار گیلان با اشاره به اهمیت آموزش و نظارت در ارتقاء کیفیت کار واحدهای خرد،تصریح کرد: ما آمادگی داریم حمایت های لازم را انجام دهیم تا شاهد توسعه هرچه بیشتر این قبیل واحدها باشیم.

در این سفر 274 طرح اشتغال فراگیر و روستایی با اعتبار 182 میلیارد و 750 میلیون ریال به طور همزمان افتتاح شد.

این طرح‌ها در زمینه‌های مختلفی از جمله قالی بافی، فرش بافی،صنایع دستی، پرورش دام و طیور، زنبورداری، پرورش ماهیان سردابی و گرم آبی، پرورش گل و گیاه و پرورش گیاهان دارویی هستند و زمینه اشتغال ۳۹۰ نفر را فراهم کرده اند.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.