به گزارش ایرنا فریبرز خورشیدی روز یکشنبه در نشست خبری در اداره بهزیستی آستارا افزود: شمار معلولان مستمری بگیر بهزیستی آستارا 380 نفر بود که با افزایش منابع مالی حاصل از هدفمندی یارانه ها، علاوه بر سه برابر شدن دریافتی آنها، تعداد آنان به یک هزار و 700 نفر افزایش یافت.
وی اظهار کرد: اداره بهزیستی آستارا 2 هزار و 400 فرد تحت پوشش دارد و در سال جاری در بخش توانبخشی سه میلیارد و 522 میلیون ریال، در بخش امور اجتماعی چهار میلیارد و 456 میلیون ریال، در حوزه پیشگیری و درمان 248 میلیون ریال و در بخش مسکن 770 میلیون ریال به جامعه هدف پرداخت کرده است.
وی ادامه داد: سه کمپ ترک اعتیاد زیر نظر اداره بهزیستی آستارا فعال است و امسال 15 نفر از معتادان بهبود یافته، با معرفی اداره بهزیستی 2 میلیارد و 100 میلیون ریال تسهیلات اشتغال دریافت کرده اند.
خورشیدی بیان کرد: در راستای توانمندی مالی و اقتصادی زنان سرپرست خانوار، هفت بانوی سرپرست خانوار به بانک معرفی شده و دو نفر تسهیلات اشتغال دریافت کرده است.
رئیس اداره بهزیستی آستارا گفت: امسال 75 میلیون ریال بابت هزینه اروتز و پروتز به 13 معلول جسمی و حرکتی پرداخت کردیم و 36 نفر مبتلا به ضایعات نخاعی نیز از مستمری بهره مند می شوند.
خورشیدی افزود: علاوه بر حق پرستاری والدین معلولان جسمی و حرکتی، از امسال مبلغی به عنوان کمک هزینه وسایل بهداشتی مورد نیاز نیز به آنها پرداخت می شود که از خدمات جدید دولت است.
او بیان کرد: در بخش توانبخشی معلولان 30 میلیون ریال به عنوان هزینه های موردی به 17 نفر پرداخت شده و از امسال به والدین 14 معلول، به ازای نگهداری هر فرد معلول، ماهانه 2 میلیون و 500 هزار ریال پرداخت می کنیم و برای رسیدگی بیشتر به جامعه هدف، به اعتبارات بیشتر نیاز است.
رئیس اداره بهزیستی آستارا با اشاره به اهمیت دادن والدین به سلامت نوزادان و کودکان خود، از مراجعه یک هزار و 540 نفر به غربالگری بینایی و یک هزار و 58 نفر به غربالگری شنوایی در سال جاری خبر داد.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.