‌گزارش عصر یکشنبه روابط عمومی محیط زیست گیلان به ایرنا حاکیست؛ بنا به اظهار احسان هادی پور رئیس اداره محیط زیست بندرانزلی، محیط بانان مستقر در سرمحیط بانی قلمگوده و محیط بانی سرخانکل بطور مداوم و شبانه روزی نسبت به پایش تالاب بین المللی انزلی اقدام می کنند و بر این اساس موفق به کشف پنج قطعه چنگر ، یک قطعه مرغابی و نیز یک قبضه اسلحه شکاری از شکارچیان شدند.
وی ادامه داد: مراتب صورتجلسه و پرونده متخلف جهت سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شد.
رئیس اداره محیط زیست بندرانزلی از شهروندان خواست درصورت مشاهده هرگونه تخلف محیط زیستی در عرصه خشکی و شکار و صید غیرمجاز به عنوان همیار محیط زیست همراه این اداره باشند.
پیشتر بر اساس اعلام اداره کل محیط زیست گیلان و ابلاغ دستورالعمل مربوط به صید و شکار؛ شکارچیان مجاز خواهند بود صرفا در روزهای پنجشنبه و جمعه در هر سفر یا روز شکار، از پرندگان خشکی زی نظیر کبک تا دو قطعه و از پرندگان آبزی چهار قطعه را شکار کنند و روزهای شکار هم برای روزهای پنجشنبه و جمعه در نظر گرفته شد.
حوضه آبخیز تالاب انزلی 350 هزار هکتار مساحت دارد. تالاب بین المللی انزلی از مهمترین زیستگاه‌های پرندگان مهاجر و محل تخم ریزی آبزیان بوده و از نخستین تالاب‌های ثبت شده در معاهده رامسر در سال 1971 میلادی است.
7296/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.