به گزارش ایرنا مدیر اداره فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری بندرانزلی عصر شنبه در حاشیه برگزاری این مراسم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این برنامه با هدف فرهنگ سازی و آموزش در راستای استفاده بهینه از مواد بازیافتی توسط هنرمندان همین شهر برگزار شد.
حامد سمیعی افزود: هنرمندان بندرانزلی با برش و فرم دهی و رنگ آمیزی لاستیک های اسقاطی خودروها ، آنها را به شکل گلدان در آورده و پس از آویخته شدن بر روی دیوار توسط اعضای دبیرخانه جشنواره گلدهی لاله های تالابی و سایر مردم در داخل آنها گل کاشته شد.
دبیر جشنواره گلدهی لاله های تالابی با اشاره به شعار سازمان جهانی محیط زیست (در مواجهه با تغییر اقلیم ناتوان نیستیم ) تاکید کرد: همزمان با گلکاری در گلدان های بازیافتی، هنرمندان بر روی یکی از تابلوهای برق بندرانزلی تصویری از تالاب بین المللی انزلی را نقاشی کردند.
سمیعی با بیان اینکه طرح ساخت گلدان از لاستیک اسقاطی اولین طرح ساخت سازه و المان با استفاده از لاستیک های اسقاطی در جهت بازیافت آن بوده ، تصریح کرد: طرح های بسیاری برای زیباسازی شهر با استفاده از مواد بازیافتی داریم و در نظر است تا با همکاری هنرمندان شهر ساخت برخی از المان های شهری در دستور کار باشد.
وی یادآور شد: پاکسازی بخشی از تالاب ، اجرای نمایش مفهومی در راستای حمایت از تالاب و برنامه نقد و تولید فیلم های کوتاه با موضوع محیط زیست به مناسبت روز جهانی تالاب ها در هفته جاری برگزار می شود.
وی با اظهار تشکر ازعلی شکورپور سازنده عروسک های غول پیکر ننه سرما ، عمو نوروز، گل آقا و گل خانم و اسماعیل مهدوی دیگر هنرمند اهل بندرانزلی برای ساخت این گلدان های بازیافتی گفت: اداره فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری بندرانزلی از هنرمندان و نخبگان و مبتکران این شهر دعوت می کند که هرگونه ایده و طرح خود را به این اداره ارائه کنند تا در راستای زیبا سازی شهر از آن توسط خود هنرمندان استفاده شود.
بندرانزلی در 40 کیلومتری شمال غرب مرکز استان گیلان واقع است.
7471/2007/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.