اولین طرح بوم گردی شرق گیلان روز شنبه در دومین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی در بخش رودبنه شهرستان لاهیجان با حضور استاندار به بهره برداری رسید.
فرماندار شهرستان لاهیجان در مراسم افتتاحیه اظهارداشت: این طرح اولین طرح بوم گردی شرق گیلان محسوب می شود که با دریافت تسهیلات دولتی و آورده شخصی احداث شده که طرح مناسبی و جذاب برای مسافرپذیری به شمار می رود.
سیداسماعیل میرغضنفری افزود: مجتمع بوم گردی و عمرانی با سرمایه گذاری دو میلیارد ریال و میزان تسهیلات دریافتی 760میلیون ریال توسط بخش مردمی سرمایه گذاری شده و برای هفت نفر اشتغال زایی خواهد شد.
مجتمع گردشگری مزرعه قوها از دیگر طرح هایی بود که روز شنبه با حضور استاندار گیلان به بهره برداری رسید که این طرح با سرمایه گذاری 150میلیارد ریال و دریافت تسهیلات دولتی به مبلغ 20میلیارد ریال در شهر لاهیجان احداث شده که بهره برداری از آن برای 30نفر اشتغالزایی در پی داشته است.
همچنین تصفیه خانه و تاسیسات دفع بهداشتی فاضلاب روستای پاشاکی از جمله طرح هایی بود که با حضور استاندار گیلان و جمعی از معاونان استانداری و مدیران شهرستان لاهیجان افتتاح شد.
بهارک مهدی پور رییس اداره آب و فاضلاب روستایی شهرستان لاهیجان در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: برای احداث این طرح 57میلیارد و 300میلیون ریال هزینه شده که ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب آن 150مترمکعب و تعداد انشعاب نصب شده بر روی آن 200مورد است و خط انتقال آن شامل دو و شش دهم کیلومتر که دو روستای بالاپاشاکی با بیش از یک هزار خانوار و روستای پایین پاشاکی با 600خانوار را پوشش می دهد که فاز اول این طرح 3002نفر را تحت پوشش قرار می دهد.
وی خاطرنشان کرد: در آینده نزدیک 780نفر از طریق این تاسیسات انشعاب دریافت می کنند.
وی اظهار داشت: در دهه فجر امسال مجتمع آبرسانی به دو روستای بندبن صالح بر نیز با اعتبار شش میلیارد و 500میلیون ریال به بهره برداری می رسد که 213نفر زیر پوشش این طرح قرار می گیرند .
مهدی پور حجم مخزن ذخیره آب این روستا را 50مترمکعب و شبکه توزیع آن را هفت کیلومتر ذکر کرد و گفت: یک ایستگاه پمپاژ و یک دهنه چشمه نیز در این رابطه بهسازی شده و یک حلقه چاه نیز حفر شده است.
شهرستان لاهیجان در 40کیلومتری شرق مرکز گیلان قرار دارد.
6029 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.