حجت الاسلام و المسلمین ستار علیزاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سوگواره یاس نبوی ویژه فاطمیه دوم از هفدهم تا بیست و یکم ماه جاری در 460 بقعه متبرکه استان گیلان برگزار می شود.
وی افزود: ترویج فضایل، سیره فاطمی، اقامه عزای حضرت فاطمه (س) و تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی از جمله اهداف برگزاری سوگواره یاس نبوی در امام زادگان و بقاع متبرکه استان گیلان است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان خاطر نشان کرد: در اجرای ویژه برنامه های سوگواره یاس نبوی بیش از یکصد نفر از مبلغان بومی و اعزامی از قم در سطح بقاع متبرکه استان حضور یافته و همکاری می کنند.
وی سخنرانی، مداحی و برگزاری فعالیت های مختلف فرهنگی را از ویژه برنامه های سوگواره یاس نبوی در امام زادگان و بقاع متبرکه استان گیلان عنوان و اضافه کرد: در شب شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها ، روز شهادت آن حضرت و شام غریبان برنامه های ویژه ای برگزار می شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان برنامه ویژه خواهران با عنوان همایش رهروان زینبی از دیگر برنامه های سوگواره یاس نبوی در امام زادگان و بقاع متبرکه استان عنوان و خاطر نشان کرد: این برنامه در هر شهرستان حداقل در یک بقعه متبرکه و امام زاده برگزار می شود.
بر اساس آخرین آمار، استان گیلان دارای افزون بر پنج هزار موقوفه و بیش از 900 بقعه متبرکه است.
بیستم بهمن مصادف با سوم جمادی الثانی شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها است.
7286 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.