مصطفی سالاری روز شنبه در آیین بهره برداری از یک واحد بوم گردی در بخش رودبنه شهرستان لاهیجان اظهارداشت:واحدهای بوم گردی موجب بازسازی نمادهای بومی منطقه شده و جذب گردشگر و مسافر و بدنبال آن برای مردم منطقه رونق اقتصادی واشتغالزایی را در پی خواهند داشت.
وی افزود: با رونق بوم گردی و گردشگری مسافران به استان سفر می کنند که هم با فرهنگ و آثار بومی، معماری و میراث استان گیلان آشنا می شوند و هم برای مردم درآمدزایی و شغل ایجاد خواهدشد.
وی خاطرنشان کرد: موضوعات گردشگری استان محدود به بوم گردی نمی شود و اقامتگاه های بومی گردی یک محور از 32محور گردشگری است اما این شاخه ها به هم ربط دارند که با رونق پیدا کردن بخشی از این محورها بقیه محورها مانند بازارچه های سنتی و گردشگری کشاورزی نیز فعال خواهندشد.
استاندار گیلان تصریح کرد: بازدید از اماکن کشاورزی و کارخانه های فرآوری و بسته بندی در منطقه افزایش یافته و چگونگی استفاده صحیح و سازگار با منابع طبیعی و استفاده از جنگل و مراتع نیز رونق پیدا می کنند.
سالاری یاداور شد:برنامه ریزی اولیه برای رونق بوم گردی استان انجام شده است و نیازمند راهنمایی و همکاری مردم بومی است و از مردم می خواهم که در این امر به همکاران ما کمک و راهنمایی کنند و از طرفی هم وارد این عرصه برای اقدام و سرمایه گذاری شوند که ما به عنوان مسئولان و مدیران دولتی و مجموعه مدیریت استان وظیفه داریم از آنها حمایت کنیم تا در حوزه ها و شاخه های مختلف گردشگری بتوانیم شغل ایجاد کنیم .
وی با اشاره به جدی بودن موضوع بوم گردی در گیلان اظهارداشت: با ورود مردم به توسعه بوم گردی ، در کنار آن صنایع دستی رشد پیدا می کنند زیرا صیانت از مسایل فرهنگی در کنار آن هم دیده شده است و درصدد هستیم این کارها را در روستاها توسعه دهیم .
استاندار گیلان تاکید کرد: رونق گردشگری و بوم گردی در روستاها موجب ایجاد شغل می شود و از ابعاد مختلفی مهم است که باید جدی گرفته شوند.
مصطفی سالاری به اتفاق هیات همراه در دومین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی روز شنبه درافتتاح طرح های دهه فجر شهرستان لاهیجان شرکت کرد .و ابتدا در مجتمع آبرسانی روستای پاشاکی تاسیسات دفع بهداشتی فاضلاب این روستا با دو کیلومتر طول خط انتقال و سپس در بخش رودبنه اولین واحد بوم گردی شرق گیلان را افتتاح کرد.
استاندار گیلان به اتفاق هیات همراه همچنین در مجتمع گردشگری مزرعه قوها با اعتبارات 150میلیارد ریال در شهر لاهیجان را بازدید کرد.
شهرستان لاهیجان در 40کیلومتری شرق مرکز استان قرار دارد و در دهه فجر امسال طرح هایی با 215 میلیارد ریال هزینه در این شهرستان افتتاح شده و به بهره برداری می رسد.
6029 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.