ماکان پدرام روز شنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه از این تعداد یک هزار و 486 نفر زن و چهار هزار و 720 نفر مرد هستند، افزود: این آزمون در شهرستان های رشت ، تالش و لنگرود در رشته های معماری نظارت، عمران نظارت ، نقشه برداری ، تاسیسات مکانیکی نظارت، تاسیسات برقی نظارت، معماری اجرا و عمران اجرا در حوزه های کشاورزی ، معماری و هنر و فنی توسط سازمان نظام مهندسی برگزار شد.
وی با تاکید بر ضرورت اجرای صحیح قانون نظام مهندسی ساختمان گفت: هر ساله به منظور اجرای صحیح قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، آزمون نظام مهندسی در رشته های مختلف برگزار می شود تا افراد با صلاحیت پذیرفته و وارد بازار کار شوند .
وی خاطرنشان کرد: ورود کارشناسان حرفه ای به بازار ساخت و سازها نقش مهمی در کیفیت سازه ها و تاثیر آن بر ساختار شهری دارد که در این زمینه سازمان نظام مهندسی ساختمان نقش نظارتی بسیار مهمی را ایفا می کند.
وی تصریح کرد: از مهندسان بخش ساختمان انتظار می رود که پس از پذیرفته شدن در آزمون نسبت به رعایت نظام نامه رفتار حرفه ای اخلاقی پایبند باشند.
مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با بیان اینکه آزمون نظام مهندسی هرساله برای تعیین سطح مهندسان به منظور اخذ پروانه اشتغال به کار و ورود به حرفه مهندسان برگزار می شود، افزود: این آزمون برای تایید و اخذ صلاحیت در سه بخش طراحی، نظارت و اجرا برگزار شد.
زمان اعلام نتایج این آزمون متعقاباً اعلام و از طریق وبسایت دفتر امور مقررات ساختمان به آدرس اینترنتی inbr.ir به اطلاع شرکت کنندگان خواهد رسید.
وزارت راه و شهرسازی در اجرای مواد 5، 11 ، 12، 26 و 28 آیین نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان با همکاری شرکت خدمات آموزشی سازمان سنجش آموزش کشور، آزمون های ورود به حرفه مهندسان در هفت رشته مهندسی معماری و عمران بخش های ( طراحی ، نظارت و اجرا )، تاسیسات مکانیکی و تاسیسات برقی ( طراحی و نظارت) ،شهرسازی ، نقشه برداری و ترافیک و برای دریافت پروانه اشتغال بکار مهندسی پایه 3 ، آزمون حرفه ای کاردان های فنی نیز در هفت رشه مذکور و همچنین آزمون حرفه ای معماران تجربی طی روزهای 11 و 12 بهمن ماه جاری به‌طور هماهنگ و همزمان با سراسر کشور در گیلان و در شهرهای رشت ، تالش و لنگرود برگزار شد.
7296/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.