نماینده ولی فقیه در گیلان وضعیت خصوصی‌سازی در کشور را نابسامان عنوان کرد و گفت: آقایان در واگذاری امور به بخش خصوصی آن‌قدر گند زدند که حاضر نیستند حتی نام فارسی «اینترگریشن» را به‌کار ببرند.

به گزارش ایلنا از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در دیدار با عمده فروشان مرغ در استان گفت : از سال ۹۱ به بعد تغییراتی در بخش نهاده‌های دام و طیور در دولت به‌ویژه در جهاد کشاورزی ایجاد شده است.

وی به واردات گندم، جو و سویا به کشور اشاره کرد و افزود: دولت بخش آرد و بازرگانی نهاده‌های مذکور را در قالب اینترگریشن «دارای امکانات» به بخش خصوصی واگذار کرده است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه آقایان در واگذاری امور به بخش خصوصی آن‌قدر گند زدند که حاضر نیستند نام فارسی «اینترگریشن» را به‌کار ببرند، تصریح کرد: در طول تاریخ آدم‌های خودباخته می‌خواستند مانند آتاترک ایران به غرب و شرق وابسته باشد.

آیت‌الله فلاحتی، وضعیت خصوصی‌سازی در کشور را نابسامان خواند و بیان کرد: شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۷ کشور را به بخش خصوصی واگذار کردند.

وی با اشاره به اینکه دولت اراده‌ای بر بازگرداندن شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۷ ندارد، خاطرنشان کرد: ورود بخش خصوصی به موضوع مذکور معضلی برای گیلان شده است.

نماینده ولی فقیه در گیلان به توزیع نهاده‌های دام و طیور از طرف دولت اشاره کرد و گفت: متولیان مربوطه به این امر رسیدند به جای اینکه با هزاران نفر در رابطه باشند در هر استان با تعداد مشخصی ارتباط داشته باشند.

آیت‌الله فلاحتی با تأکید براینکه خصوصی‌سازی یکی از اهداف پیشرفت کشورهاست، اظهار کرد: اما تاکنون خصوصی‌سازی در ایران پاسخ نداده زیرا فرهنگ خصوصی‌سازی در کشور ما وجود ندارد.

وی ادامه داد: از سال ۹۱ به بعد متاسفانه دولتمردان به بخش‌های داخلی، مردمی و بنگاه‌های تولیدی کوچک کم توجه شدند و در گذشته هرقدر در این راستا تلاش شده را از بین بردند.

امام جمعه رشت به بیان گلایه‌های مردم از تریبون نمازجمعه اشاره کرد و یادآور شد: از بعضی از جاها به ما می‌گویند چرا شما انتقاد می‌کنید.

آیت‌الله فلاحتی  تصریح کرد: اگر کسی بخواهد تخریب‌گری کند باید نسبت به آن واکنش نشان دهیم.

وی به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر ارائه طرح‌هایی توسط دانشگاهیان برای برون رفت کشور از مشکلات اشاره کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند؛ آن طرح ها را خواندم و دیدم درست است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به سخنان رئیس جمهور در زمانی که مسأله ارز مطرح شده بود، بیان کرد: رئیس جمهور محترم با خنده بیان کرد؛ «اینطور هم نیست که آقایان در دانشگاه بنشینند هر نسخه‌ای بپیچند درست است، دیدید ما خلاف عمل کردیم و درست شد» و این نیشخند زدن به همه اصحاب فکر، اندیشه، کار و تلاش است.

آیت‌الله فلاحتی در ادامه خواستار تشکیل صنف توسط عمده فروشان و کشتارگران مرغ در گیلان شد و گفت: راهکارها و موانع برون رفت از مشکلات باید به مسئولان مربوطه پیشنهاد شود.

امام جمعه رشت با تاکید بر پیگیری مشکل عمده فروشان مرغ گیلان توسط تعزیرات حکومتی، جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و دادستانی استان، یادآور شد: لازم است عمده فروشان مرغ استان راهکارهای پیشنهادی خود را به مسئولان مربوطه ارائه کنند.

وی، واردات نهاده‌های دام و طیور را از معضلات دولت دانست و خاطرنشان کرد: به دستور رئیس قوه قضائیه دادستان‌ها موظفند به وضعیت واردات و صادرات کالای مورد نیاز مردم ورود کنند و این امر باید دور از غوغاسالاری پیگیری شود.

دخالت نیروهای حاکمیتی  اختلال ایجاد کرده است

یکی از کشتارگران و عمده فروشان مرغ گیلان نیز در دیدار مذکور گفت: استان گیلان به دلیل داشتن آب و هوای مناسب منطقه مناسبی برای پرورش مرغ گوشتی محسوب می‌شود اما دخالت نیروهای حاکمیتی در این کار خلل ایجاد کرده است.

هادی اصلانی، نبود نظارت در توزیع نهاده، جوجه یک‌روزه، واکسن، دارو، حمل و نقل و بارگیری خوراک طیور را از معضلات فرآیند تولید مرغ گوشتی در گیلان برشمرد و افزود: نبود نظارت بر قیمت در زمان تولید بر مازاد مصرف مرغداران منطقه را دچار مشکل کرده است.

وی تصریح کرد: حمایت دولت از تعدادی افراد خاص در قالب شرکت‌های زنجیره‌ای «اینترگریشن» با پرداخت وام‌های کلان و بهره کم در قالب ساخت کشتارگاه یا افزایش ظرفیت تولید مرغ گوشتی و همچنین نبود توجه به مرغداران سبب کناره‌گیری بسیاری از مرغداران بومی از این صنعت شده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.