هفتاد و چهارمین جلسه کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورا به ریاست فرهام زاهد در تالار شورا برگزار شد.

به گزارش ایلنا از رشت،  فرهام زاهد، نایب رئیس کمیسیون بودجه شورا، ضمن تسلیت ایام فاطمیه و تبریک دهه فجر، دستور جلسه ها را قرائت کرد.

حرفت خواه، مدیر تشخیص و وصول درآمد شهرداری رشت با توضیح در مورد لایحه افزایش نرخ بلیت شهر شادی گفت: مدیر شهربازی افزایش مبالغ را پیشنهاد داده و شهرداری پس از بررسی کارشناسان و وضعیت تورم، مبلغ پیشنهادی را بصورت میانگین ۲۰ درصد افزایش داد. برخی از موارد هیچ گونه افرایشی نداشته است.

وی افزود: نرخ ورودی شهر شادی به ازای هر نفر ۱۰۰۰ تومان بود که به ۱۵۰۰ افزایش یافت و پارکینگ نیز ۵۰۰ تومان افزایش داشته ضمن اینکه سال گذشته افزایش نرخ نداشته است.

حرفت‌خواه تصریح کرد: شهرداری در شهر شادی سهام‌دار نیست. فقط درصدی از عواید اجاره دریافت می‌کند و به‌دلایل شرایط جوی و سرباز بودن تنها ۴ ماه از سال بهره‌برداری می‌شود و عواید حاصل از شهر شادی به حساب سازمان فرهنگی شهرداری رشت واریز می‌شود.

زاهد خواستار توضیح بیشتر در روند افزایش عوارض شد و افزود: این افزایش چه میزان به نفع مالک است و چه منفعتی برای شهرداری دارد.

وی خواستار دریافت دقیق آمار میزان دریافتی شهرداری شد. 

نایب رئیس کمیسیون بودجه شورا، ضمن مقایسه شهر شادی و قصر بازی که امکانات بهتری دارد، یادآور شد: با تعطیلی شهر بازی قدس، عملا تنها یک فضای بازی برای قشر متوسط در رشت وجود دارد. بنابراین باید برای بخش خصوصی نیز صرفه اقتصادی داشته باشد.

حرفت‌خواه توضیح داد: افزایش بیش از حد بلیت ،ضرر بیشتری برای مالک دارد.

نایب رئیس کمیسیون بودجه شورا خواستار ارائه گردش کار شهر شادی و میزان دریافتی شهرداری و ... به شورای شهر شد.

در این جلسه همچنین لایحه تعریض پل آهنی محله هلال احمر نیز بررسی شد.

شاهانی، مدیر اجرایی شهرداری در این زمینه توضیح داد: بررسی وضعیت مالکیت زمین‌های حریم پل و توسعه آن نشان می‌دهد که مالک آب منطقه ای است. پل فعلی فرسوده شده و از ابتدا نیز برای تردد ماشین های سنگین طراحی نشده بود.

شاهانی افزود: پیشنهاد کاربردی احداث یک پل جدید است که با توجه به مالکیت آب منطقه ای در زمین های اطراف ابتدا باید نظر مالک اخذ و اعتبار لازم برای احداث پل جدید مصوب شود.

معاونت خدمات شهری شهرداری نیز اظهار داشت: این پل اکنون در محدوده قانونی شهر رشت قرار گرفته و اگر مشکل پل که سازه اصلی آن هم پوسیده شده، حل نشود در آینده نزدیک مشکلات جانی و حقوقی ایجاد خواهد کرد.

علی مقصودی نیز خواستار احداث پل جدید و یا تعریض و مرمت پل قبلی شد و تصریح کرد: تمام پل‌ها در حریم آب منطقه ای است و برآورد شهرداری نیز ۶۰۰ میلیون تومان است.

رمضانپور نیز در این‌باره گفت: اگر چه وظیفه ذاتی شهرداری است که به همه شهروندان خدمات دهد اما در وضعیت مالی کنونی شهرداری و بدهی های مدیریت شهری، خدمات رسانی می باید اولویت بندی شود.

شاهانی با بیان این نکته که احداث رینگ حریم کانال ژ۵ در دست مطالعه است، پیشنهاد داد: مشاور پروژه در حال مطالعه این مسیر جانمایی و تعداد پل های جدید را بررسی نماید. 

وی افزود: می توان مشروط مصوبه را داشت تا مشاور بررسی لازم خود را داشته باشد که در آن مسیر کجا باید پل احداث شود. متاسفانه مراحل مطالعات رینگ ژ۵ بعد از رفتن شهردار قبلی متوقف مانده و قرار بود فاز اول آن نیز اجرایی شود.

آمنه خدابخشی، مدیر برنامه و بودجه شهرداری در مورد برخی از کدهای لایحه پیشنهادی بودجه شهرداری رشت، توضیحاتی ارائه داد و گفت: مناطق ۴ و ۵ شهرداری درآمدزا نیستند و ناچاریم از درآمد دیگر مناطق به مناطق یاد شده تزریق نماییم تا بتوانند هزینه های خود را مدیریت نمایند.

خدابخشی افزود: هزینه برخی سازمان‌های خدماتی نظیر آتش‌نشانی نیز بسیار زیاد است و ناچاریم از درآمد برخی مناطق به سازمان‌ها تخصیص دهیم.

در ادامه برخی کدهای درآمد و هزینه لایحه پیشنهادی بودجه سال آتی شهرداری‌رشت نیز بررسی شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.