به گزارش ایرنا نورالله صفرپور روز یکشنبه در نشست خبری بیان داشت: برگزاری جشن انقلاب، عصری با شعر انقلاب، اکران فیلم‌های سینمایی، مسابقات فرهنگی هنری، دیدار با خانواده شهدا و محافل انس با قرآن از جمله برنامه‌های تدوین شده کمیته فرهنگی - هنری ستاد دهه فجر است.
وی تصریح کرد: زبان هنر بهترین راه انتقال ارزش های اسلامی است که با تلاش هنرمندان جلوه پیدامی کند و در نهادینه کردن فرهنگ جامعه نقش اساسی دارد بویژه طی یکسال اخیر بیش از 120 برنامه فرهنگی، هنری و قرآنی، کنسرت موسیقی، نمایشگاه هنری و ... درمجتمع های اداره ارشاد شهرستان اجرا شده است.
صفرپور با بیان اینکه این شهرستان دارای 75 کانون فرهنگی - هنری مساجد شهری و روستایی است، افزود: 40 برنامه فرهنگی برای ایام الله دهه فجر در این کانون‌ها پیش بینی شده است.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی صومعه‌سرا در تشریح برنامه های حمایت از هنرمندان گفت: به بیش از 20 نفر از هنرمندان این شهرستان وام پنج میلیون تومانی با سود چهار درصد در زمینه وام مشاغل خانگی پرداخت شده و 34 نفر از هنرمندان که در سامانه وام کارا ثبت نام کرده‌اند نیز از 10 میلیون تا 100 میلیون تومان وام با سود شش درصد دریافت می کنند.
وی صومعه‌سرا را در استان گیلان از نظر فرهنگی دارای جایگاه دوم پس از رشت ذکر و اضافه کرد: شش انجمن فرهنگی و یک هزار هنرمند فعال و همچنین دو موسسه فرهنگی قرآنی، دو نشریه، یک نشریه اختصاصی کودک، پنج چاپخانه فعال، شش کانون تبلیغاتی، دو آموزشگاه آزاد موسیقی، سه پایگاه خبری ، سه مهمانسرا و سه مجتمع فرهنگی هنری در صومعه سرا، طاهرگوراب وگوراب زرمیخ با ظرفیت 900 صندلی در حال فعالیت است.
شهرستان صومعه سرا با وسعتی حدود 564 کیلومتر مربع با سه بخش مرکزی، تولمات و میرزا کوچک در 25 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.
7292 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.