عباس اهرابی روز شنبه در گفت گو با ایرنا اظهار داشت: برای این واحدهای مسکن مددجویی با زیر بنای 12 هزار و 756 مترمربع، 10 میلیارد و 944 میلیون و 500 هزار تومان هزینه شده است.
وی تصریح کرد: این واحدهای مسکونی شامل 92 واحد روستایی و 127 واحد شهری با مشارکت خیران مسکن‌ساز استان برای مددجویان تحت حمایت این نهاد در استان ساخته شده است که به آن‌ها واگذار می‌شود.
وی با اشاره به رویکرد توانمند سازی خانوارهای تحت حمایت در ابعاد مختلف اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و اعتقادی گفت: یکی از موضوعات مهم در توانمند سازی خانوارها تهیه مسکن مناسب برای مددجویان فاقد مسکن و یا مسکن مناسب است.
اهرابی با تأکید بر ضرورت توانمند کردن اقشار ضعیف جامعه برای دسترسی به سرپناه مناسب افزود: ازآنجایی که در سبد هزینه‌های زندگی خانوار، مسکن نقش بسزایی دارد، داشتن مکان امن برای زندگی یکی از شاخص‌های توانمند سازی خانوارهای تحت حمایت و یکی از عوامل سرعت بخشیدن به آن به شمار می‌رود.
مدیرکل کمیته امداد گیلان تعمیر و بازسازی مسکن مددجویان شهری و روستایی و همچنین ساخت سرویس بهداشتی را از دیگر برنامه‌های این نهاد در استان طی سالجاری عنوان و بیان کرد: اتمام تعمیر و بازسازی سه هزار و 900 مسکن مددجویان شهری و روستایی همراه با سرویس بهداشتی در دستور کار این نهاد قرار دارد.
وی با یادآوری بهره ‌برداری 472از واحد مسکونی در هفته دولت سال جاری خاطرنشان کرد: از این پروژه‌های عمرانی 352 واحد مسکن روستایی و 120 واحد شهری درمجموع با زیربنای 22 هزار و 274 مترمربع و با هزینه 14 میلیارد و 393 میلیون و 500 هزار تومان بود که تحویل مددجویان داده شده است.
اهرابی با بیان اینکه یک هزار واحد مسکونی تا پایان امسال به مدد جویان واگذار می شود، تصریح کرد: از این تعداد ، 219 واحد طی دهه فجر به بهره برداری می رسد.
وی با اشاره به اینکه برای اجرای شش هزار و 200 پروژه عمرانی کمیته امداد استان ، 92 میلیارد تومان اعتبار در سال جاری پیش‌بینی‌شده است ادامه داد: از این میزان اعتبار، 60 میلیارد تومان از سازمان برنامه‌وبودجه از محل هدفمندی یارانه‌ها و مابقی از منابع کمیته امداد، مشارکت خیران و بستگان مددجو تأمین می‌شود.
به گزارش ایرنا، از دو هزار و 300 واحد مسکن در حال اجرا، یک هزار و 27 واحد مسکن روستایی است که با مشارکت سپاه در حال ساخت است.
در حال حاضر 116 هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد گیلان هستند.
7296 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.