به گزارش خبرنگار ایرنا آیت الله رسول فلاحتی روز شنبه در دیدار با مسئولان و ورزشکاران رشته کبدی استان گیلان اظهار داشت: پرداختن به ورزش در دین اسلام نیز تاکید شده و امام راحل حتی زمانی که در سلول انفرادی بودند، به امر ورزش می پرداختند و مرحوم طالقانی نیز زمانی که در زندان و تحت شکنجه قرار می گرفت، ورزش را فراموش نمی کرد.
وی افزود: مردم ما به خصوص بانوان در ایام گذشته به خاطر کار و تلاش جسمی، کمتر دچار بیماری می شدند اما امروزه بیماری هایی همچون دیابت، کبد چرب و ... به دلیل کم تحرکی در خانواده های ما بسیار زیاد شده که با پرداختن به امر ورزش می توانیم این بیماری ها را کاهش دهیم.
امام جمعه رشت به خصلت های ورزشکاران نیز اشاره و خاطرنشان کرد: ورزش را برای سلامت همگانی می خواهیم و همچنین ورزش را برای پهلوانی و قهرمانی نیز نیاز داریم تا ورزشکاران ما در عرصه های مختلف بدرخشند و مقام کسب کنند.
وی در ادامه گفت: البته ورزش نباید سیاسی باشد اما ورزشکاران باید مفهوم سیاست را بفهمند و همچنین ورزشکاران ما باید اخلاق ، روابط عمومی سالم با مردم ، اراده قوی و رابطه محکم با خداوند داشته باشند.
رئیس هیات کبدی استان گیلان نیز اظهار کرد: ورزش کبدی چند سالی است که در ایران فعالیت دارد و در این مدت نیز رشد بسیار چشمگیری داشته و خوشبختانه توانسته ایم مقام های ارزشمندی نیز کسب کنیم.
حسین میربلوک افزود: این ورزش پیشینه تاریخی در ایران و گیلان دارد و با نام های 'زو زو' و 'شیرین دو دو' در این استان فعالیت داشته اما کشور هندوستان این ورزش را به نام خود ثبت کرد.
وی به بازی های آسیای 2018 نیز اشاره و خاطرنشان کرد: در مسابقات 2018 اندونزی ، تیم های کبدی بانوان و آقایان با اقتدار عنوان قهرمانی آسیا و مدال طلا را کسب کردند که کسب عنوان قهرمانی تیم کبدی بانوان ایران، اولین قهرمانی تیمی بانوان در تاریخ ورزش این کشور در آسیا محسوب می شود.
رئیس هیات کبدی گیلان بیان کرد: با توجه به این امر ، این رشته ورزشی مورد تفقد رهبری قرار گرفته که با توجه به این امر ، این رشته در استان گیلان نیز در رده های باشگاهی و شهرستان ها فعالیت خوبی دارد.
7285 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.