گزارش روز شنبه روابط عمومی شرکت گاز گیلان به ایرنا حاکیست؛ حسین اکبر بیان داشت: همزمان با چهلمین سال انقلاب اسلامی، 54 طرح گازرسانی شامل گازرسانی به 23 روستا و 31 واحد صنعتی در استان افتتاح می شود.
وی با بیان اینکه در دهه فجر امسال 54 طرح گازرسانی افتتاح خواهدشد، تصریح کرد: برای گازرسانی به این پروژه ها بالغ بر 113 میلیارد ریال هزینه شده است.
اکبر ادامه داد: این 23 روستا در مناطق کوهستانی و سخت گذر شهرستان های رضوانشهر، تالش، رودبار، ماسال و املش قرار دارند و برای گازرسانی به آنها 168 کیلومتر عملیات شبکه گذاری انجام شده و امکان بهره مندی بیش از یک هزار و 400 خانوار روستایی از نعمت گاز فراهم شده است.
وی تصریح کرد: با بهره مندی این تعداد خانوار از نعمت گاز در دهه مبارک فجر، تعداد خانوارهای بهره مند از گاز طبیعی در استان به 834 هزار خانوار و درصد بهره مندی خانوارهای گیلانی به 98 درصد می رسد.
مدیر عامل شرکت گاز استان گیلان اظهار داشت: قبل از انقلاب هیچگونه عملیات گازرسانی در گیلان به انجام نرسیده بود ولی پس از انقلاب شکوهمند اسلامی بالغ بر 580 هزار انشعاب گاز در استان نصب و بیش از 20 هزار و 400 کیلومتر عملیات شبکه گذاری در گیلان به انجام رسیده است.
وی همچنین از گازرسانی به 31 واحد صنعتی در استان طی دهه فجر خبر داد و اظهار داشت: برای گازرسانی به این صنایع بیش از هفت میلیارد ریال هزینه شده است.
اکبر افزود: شهرستان های رودبار، سیاهکل و رشت به ترتیب با هشت ، شش و پنج واحد صنعتی، بیشترین سهم را از گازرسانی های دهه فجر امسال دارند و با افتتاح این طرح ها در دهه فجر امسال، مجموع مشترکان صنعتی گاز در استان به پنج هزار و 371 مشترک افزایش می یابد.
به گفته مدیرعامل شرکت گاز گیلان ، به برکت انقلاب اسلامی هم اکنون در استان بالغ بر یک میلیون و 50 هزار مشترک گاز شامل 970 هزار مشترک خانگی، 73 هزار مشترک تجاری، بیش از پنج هزار مشترک صنعتی، 96 جایگاه CNG و سه نیروگاه وجود دارد.
شرکت گاز گیلان، یک میلیون و 44 هزار مشترک دارد که 970 هزار مشترک خانگی و مابقی تجاری و صنعتی هستند.
7296 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.