حجت علی اکبرنژاد روز شنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار قیمت هر کیلوگرم مرغ برای مصرف‌کننده 12 هزار تومان تعیین شد و قرار است با انجام رصد‌های مستمر توسط بازرسان از هرگونه افزایش قیمت مرغ در بازار شب عید استان جلوگیری به عمل آید.
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گیلان روند تولید مرغ را در واحدهای مرغداری‌ استان مطلوب ارزیابی و خاطرنشان کرد: در صورت افزایش تولید مرغ‌ در واحدهای تولیدی، علاوه بر اینکه هیچ افزایش قیمتی در بازار شب عید گیلان رخ نمی‌دهد، بلکه حتی امکان کاهش قیمت مرغ هم دور از انتظار نیست.
اکبرنژاد با تأکید بر اینکه ستاد تنظیم بازار با جدیت روند عرضه و تقاضای مرغ در فروشگاه‌های استان را مورد پایش قرار می‌دهد، بیان داشت: حمایت مؤثر از حقوق تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان همواره از اولویت‌های راهبردی سازمان جهاد کشاورزی گیلان بوده است.
وی با اعلام اینکه فرآیند جوجه‌ریزی برای تأمین مرغ مورد نیاز بازار شب عید از هم‌اکنون توسط مرغداری‌های استان آغاز شده ، افزود: مشکلی در حوزه تولید مرغ وجود ندارد؛ علاوه بر این نهاده‌های لازم نیز به مقدار کافی بین مرغداری‌های گیلان توزیع شده است.
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گیلان از کشتار روزانه حدود 500 تن مرغ در استان خبر داد و تصریح کرد: از این مقدار مرغ کشتار شده حدود 240 تا 250 تن برای مصرف در داخل گیلان توزیع می‌شود و مابقی در خارج استان به ویژه در سطح بازار بزرگ تهران توزیع می‌شود.
اکبرنژاد با اشاره به اینکه در نیمه دوم امسال تاکنون 11 هزار تن نهاده‌های دامی بین تولیدکنندگان توزیع شده ، عنوان کرد: 11 هزار تن نیز از امروز بین مرغداری‌هایی که امسال بیشترین سطح همکاری‌ متقابل با جهاد کشاورزی گیلان و ستاد تنظیم بازار را داشتند، توزیع می‌شود.
وی توزیع مرغ با حداکثر قیمت 12 هزار تومان در هر کیلوگرم توسط مرغداری‌ها را ملاک ستاد تنظیم بازار گیلان برای توزیع نهاده‌‌ها اعلام و اظهار کرد: در ارتباط با گوشت قرمز هم ستاد تنظیم بازار همچنان در حال واردات این فرآورده و توزیع آن در سطح فروشگاه‌ها با همکاری سازمان صنعت،معدن و تجارت است.
2007/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.