شاهرخ جعفری روز شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:اداره استاندارد این شهرستان بر استاندارد کالاهای صادراتی و وارداتی بر اقلام مشمول مقررات استاندارد اجباری نظارت و در صورت انطباق آنها با استانداردهای ملی، مجوز صادرات و واردات صادر می کند.
وی بیشتر کالاهای صادراتی مشمول گواهینامه استاندارد را انواع کشمش و خرما به وزن 81 تن و به ارزش 6 میلیارد و 263 میلیون ریال اعلام کرد.
جعفری خاطرنشان کرد: صادرات کالاهای دریافت کننده گواهینامه استاندارد از نظر وزن 62 درصد و از نظر ارزش 12 درصد نسبت به دی ماه سال گذشته کاهش یافته است.
وی افزود: کالاهای وارداتی مشمول استاندارد در دی ماه انواع ورق های فولادی، خوراک دام، میلگرد و تخته ام دی اف به وزن 11 هزار و 199 تن و به ارزش 205 میلیارد و 472 میلیون ریال بود و تعداد گواهینامه استاندارد آنها نسبت به مدت مشابه سال قبل 16 درصد افزایش یافته است.
رئیس اداره استاندارد آستارا خاطرنشان کرد: واردات کالاهای دریافت کننده استاندارد در دی ماه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، از نظر وزن 19 درصد و به لحاظ ارزش 74 درصد افزایش داشته است.
جعفری تعداد اظهارنامه های تعیین ماهیت کالاهای صادراتی را در ماه قبل،43 فقره برای 2 هزار و 965 تن کالا و تعداد اظهارنامه های کالاهای وارداتی را 14 فقره برای پنج هزار و 521 تن کالا اعلام کرد.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان، از مبادی مهم صادرات و واردات کشور است.
7105 / 7124 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.