مازیار غلامی روز جمعه در گفت وگو با ایرنا بیان داشت: بررسی نقشه های هواشناسی نشان دهنده فعالیت توده هوای کم فشار و تقویت آن تا روز دوشنبه در منطقه است بنابراین طی این مدت شرایط برای وزش باد جنوبی (باد گرم به ویژه ارتفاعات و دامنه ها، گاهی شدید) و روند افزایش دما مهیاست.
وی ادامه داد: علاوه بر این، طی این مدت برای پاره ای نواحی جلگه ای بویژه طی ساعت های شب و صبح، پدیده مه و کاهش دید افقی پیش بینی می شود ضمن اینکه طی امروز گاهی با عبور جریانات ناپایدار، در برخی مناطق افزایش ابر و بارش پراکنده مورد انتظار است.
غلامی آسمان امروز گیلان را کمی تا نیمه ابری، برخی مناطق افزایش ابر و مه آلود، وزش بادجنوبی ( گرم بویژه ارتفاعات و دامنه ها، گاهی شدید) عنوان و برای فردا (شنبه) نیز آسمان استان را صاف تا قسمتی ابری، برخی مناطق جلگه ای مه، گاهی افزایش ابر، بعضی نقاط وزش بادگرم بویژه ارتفاعات و دامنه ها گاهی شدید پیش پیش بینی کرد.
وی بیشینه دمای استان طی شبانه روز گذشته را با 16 درجه مربوط به لاهیجان، منجیل و رودبار و کمینه دمای فردا در استان را با چهار درجه مربوط به آستارا، تالش، لاهیجان، رودسر، لوشان و جیرنده ذکر کرد.
سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان بیشینه دمای امروز رشت را 13 درجه و کمینه دمای فردای مرکز استان را نیز پنج درجه عنوان کرد.
7296/2007/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.