به گزارش خبرنگار ایرنا مصطفی سالاری روز چهارشنبه در بازدید از راه آهن، محور آستارا-اردبیل و تالاب استیل آستارا افزود: راه اندازی آزاد راه باکو به آستارا به رونق مبادلات تجاری استان کمک خواهد کرد و با توجه به سابقه تجارت در آستارا، با 24 ساعته شدن گمرک این شهرستان، قدم های بزرگی در فعالیت های اقتصادی برداشته شد.
وی تاکید کرد: باید ظرفیت های اقتصادی آستارا به راه آهن، بندر و مناطق گردشگری آن پیوند بخورد تا بستر توسعه و اشتغالزایی فراهم و بستر ساخت شهرک صنعتی، کارگاه های بسته بندی و مونتاژ کالا در بارانداز راه آهن آستارا ایجاد شود.
وی ادامه داد: تعریض بخشی از محور آستارا-اردبیل کوهستان حیران باعث رونق گردشگری و ارتقای امنیت جاده خواهد شد و اداره های راهداری و حمل و نقل جاده ای، منابع طبیعی و آبخیزداری و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با حفظ منابع طبیعی و جنگل در اجرای آن همکاری کنند.
استاندار گیلان ساماندهی دکه های فاقد مجوز مستقر در مسیر تعریض محور آستارا - اردبیل، جانمایی تیرهای برق آن محور و اجرای طرح گردشگری تالاب استیل با ملاحظات زیست محیطی را خواستار شد.
راه آهن آستارا - آستارا بین ایران و جمهوری آذربایجان در اوایل سال جاری افتتاح شد و با اتصال به راه آهن رشت در آینده، کریدور ریلی شمال - جنوب برای انتقال کالا از بندرهای جنوب نظیر چابهار به پایانه ریلی آستارا و صادرات به خارج از کشور فراهم خواهد شد. هم اکنون بار قطارهای روسیه و جمهوری آذربایجان در بارانداز راه آهن آستارای گیلان تخلیه و با استفاده از کامیون ها به نقاط دیگر منتقل می شود.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است.
7105 / 7124 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.