حسین اکبر روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه بیشترین مصرف طی اولین ماه زمستان مربوط به سی ام دیماه بوده، افزود: طی روزهای پایانی دی ماه امسال با ورود جبهه هوای سرد به استان مصرف گاز خانگی مشترکان 28 درصد افزایش یافت.
وی با بیان اینکه 465 میلیون متر مکعب گاز طی دی ماه امسال در استان مصرف شده، اظهار داشت: در حال حاضر این میزان با توجه به محدودیت های اعمال شده برای نیروگاه های استان 20 درصد کاهش یافته است.
اکبر درباره مشترکان گاز خانگی اظهار داشت : میانگین مصرف روزانه مشترکان گاز خانگی طی دی ماه امسال 10 میلیون متر مکعب در روز بود که این میزان با ورود جبهه هوای سرد به استان در هفته گذشته تا 13 و هفت دهم میلیون متر مکعب ( 28 درصد) در روز افزایش یافته است.
وی همچنین از مصرف 117 میلیون متر مکعب گاز در بخش های صنعتی، تجاری و حمل و نقل طی دی ماه امسال در استان خبر داد و گفت: این مقدار مصرف نسبت به مدت مشابه سال گذشته 10 درصد رشد داشته که با توجه به افزایش 12 درصدی مشترکان در این حوزه ها امری منطقی است.
اکبر با اشاره به کاهش 80 درصدی مصرف نیروگاه های استان طی دی ماه امسال تصریح کرد: محدود کردن مصرف نیروگاه ها و برخی واحدهای صنعتی در فصل سرد سال بمنظور افزایش پایداری جریان گاز مشترکان خانگی انجام شده از این رو مردم می توانند با مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی تا حد زیادی در جهت تحویل بیشتر گاز به نیروگاه ها و صنایع کمک کنند.
مدیرعامل شرکت گاز گیلان در خاتمه سخنانش از مشترکان خانگی خواست تا با مدیریت مصرف و رعایت دمای آسایش ( 18 تا 21 درجه) پایداری گاز را در حوزه نیروگاهی و صنعتی به ارمغان آورده و به دنبال آن زمینه اقتصادی و آبادانی را در کشور فراهم آورند.
شرکت گاز گیلان، یک میلیون و 44 هزار مشترک دارد که 970 هزار مشترک خانگی و مابقی تجاری و صنعتی هستند.
7296/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.