به گزارش خبرنگار ایرنا محمدرضا محسنی روز دوشنبه در نشست انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان شفت در سالن اجتماعات میرزای شفتی ، فرهنگ را مجموعه ای از آداب و رسوم و سنت ها دانست که ترویج و تبدیل آن به هنجارهای اجتماعی نیازمند آگاهی آحاد جامعه است.
وی با اشاره به اینکه آمار سرانه مطالعه در شهرستان شفت باید توسط دستگاه های ذیربط احصا و با آمار دیگر نقاط استان و کشور مقایسه شود، افزود : بهره گیری از فناوری های نوین و ابزار الکترونیکی کتابخوانی به مفهوم نسیان و کم توجهی به کتاب نیست زیرا کتابخوانی به روش سنتی ریشه در جامعه دارد و کتاب هیچ وقت کهنه نخواهد شد .
نماینده عالی دولت در شفت بر لزوم نگاه راهبردی و بلند مدت به توسعه زیرساخت های کتابخوانی در این شهرستان تاکید و اضافه کرد: کتابخوان ، همچون تشنه ای است که به دنبال آب می گردد و کتابخانه را می یابد .
وی با اشاره به اینکه زمین های مورد تعرفه شهرداری شفت برای ساخت ساختمان اداره کتابخانه های عمومی باید قبل از معرفی مورد بررسی و ارزیابی های حقوقی قرار گیرد افزود : فرهنگ کتابخوانی باید به یک نیاز و باور عمومی تبدیل شود و فرهنگ سازی در این راستا نیازمند تکرار است و حضور فعالان اجتماعی و مردمی به ویژه روحانیون ، شوراهای اسلامی ، دهیاران ، پایگاه های بسیج و هیات امنای مساجد را می طلبد.
محسنی با اشاره به اینکه رتبه شهرستان شفت در شاخص های کتابخوانی باید ارتقا یابد، گفت: توسعه کتابخوانی در روستاها و تبدیل مدارس متروکه مناسب به کتابخانه در این مناطق می تواند راهکار مناسبی برای بهبود جایگاه کتاب و کتابخوانی باشد.
شهرستان شفت با دو بخش مرکزی و احمدسرگوراب در 25 کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع است. استان هم اکنون دارای 107 باب کتابخانه عمومی در 16 شهرستان و میزبان بیش از 60 هزار نفر عضو فعال است.
7296/2007/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.