مشاور امور بانوان شهرداری رشت بیان کرد: ارتقای سلامت بانوان، در سلامت تمام افراد جامعه موثر خواهد بود.

به گزارش ایلنا از رشت، امروز سومین همایش پیاده روی ورزش صبحگاهی بانوان ادارات استان گیلان با حضور جمعی از بانوان شاغل ادارات در محل پارک بانوان شهر رشت برگزار شد.

مشاور امور بانوان شهرداری رشت با حضور در این همایش ورزش کردن را مهم ترین عامل بدست آوردن سلامت جسم و روان عنوان کرد و گفت: سلامت فیزیولوژی رابطه مستقیم و اثرگذاری در بحث روانشناختی دارد. تنها عامل مهمی که میتواند ارتباط دهنده سلامتی بین جسم و روان افراد جامعه به ویژه زنان باشد، ورزش است که به شکلهای مختلفی میتواند به حفظ سلامت جسم و روان کمک کند.

کبری مرادی یادآور شد: سرعت اثرگذاری فعالیتهای جسمی در سلامت روان قابل توجه بوده و بانوان میتوانند حتی با یک پیاده روی ساده، اصولی و روزانه از مزایای آن در ارتقای سلامت روان خود بهره‌مند شوند.    وی شعار همایش فوق را سلامت و نشاط با ورزش در سال ۹۷ عنوان کرد و گفت: این همایش با همکاری و همراهی اداره کل بانوان و خانواده استانداری، اداره کل ورزش و جوانان و مشاور بانوان شهرداری رشت و با حضور جمع کثیری از بانوان شاغل ادارات استان برگزار شد. مشاور امور بانوان شهرداری رشت با قدردانی از حمایت سرپرست شهرداری رشت، مدیریت امور اجرایی ارتباط با رسانه های شهرداری رشت، ریاست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت در برگزاری ویژه برنامه های بانوان و همچنین از تلاش های مدیریت سالن حجاب پارک بانوان رشت خاطرنشان کرد: تعداد بانوان شاغل در شهرداری رشت دارای ۳۱۶ نفر است که حدود یک سوم از این تعداد ورزشکار هستند.   کبری مرادی در ادامه تصریح کرد: بانوان به واسطه نقش محوری که در خانواده دارند، در حفظ سلامت جسمی و روانی اعضا بسیار تاثیر گذارند. بدون تردید هر اقدامی برای حفظ و ارتقای سلامت زنان، در سلامت تمام مردم جامعه موثر خواهد بود.    مشاور امور بانوان شهرداری رشت با اشاره به مصوبه امور بانوان و خانواده استانداری گیلان مبنی بر اختصاص یک روز در ماه به ورزش بانوان شاغل در ادارات استان خاطرنشان کرد: وضعیت سلامت روان زنان شاغل، با خانه دار متفاوت است و درباره زنان شاغل نوع شغل، میزان رضایت از آن و همکاری همسر و فرزندان تاثیر بسیاری بر سلامت روان آن ها دارد. اما به هر حال شناسایی عواملی که سلامت روان زنان را تضمین می کند، برای داشتن خانواده ای سالم، ضروری است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.