رضا حسینی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سیاهکل روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: افتتاحیه جام باشگاه های کتابخوانی برای اولین بار دو ماه قبل در گیلان و در سیاهکل برگزار شد و 23 باشگاه کتابخوانی شهرستان در گروه سنی کودک و نوجوان در آن شرکت کردند.
وی با اشاره به اینکه بیشتر باشگاه های کتابخوانی شهرستان از مدارس هستند، اظهار داشت: هر باشگاه حداقل 12 عضو دارد که تا دی ماه فرصت داشتند 144 کتاب که به آنها معرفی شده را مطالعه کنند و در زمینه هر کتاب برای آن یک فیلم کوتاه سه دقیقه ای و یک نامه به نویسنده همان کتاب مورد نظر تهیه کنند و به دبیرخانه باشگاه ها که در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هر شهرستان مستقر است، ارسال نمایند.
حسینی با اشاره به اینکه 255 نفر عضو باشگاه های کتابخوانی شهرستان سیاهکل هستند، هدف از این مسابقه را آشنایی کودکان و نوجوانان با مقوله کتاب و کتابخوانی در همه زمینه ها بویژه محیط زیست و هرآنچه که برای کودکان مفید و لازم است، دانست و یادآور شد: کتاب های معرفی شده بیشتر در این زمینه ها هستند.
به گفته رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سیاهکل ، از میان 78 فیلم کوتاه پنج فیلم برتر، از میان 250 نامه به نویسنده پنج نامه برتر و از میان 21 باشگاه پنج باشگاه برتر به مرکز استان معرفی شده اند.
وی یادآور شد: جام باشگاه های کتابخوانی که تاکنون سه دوره در سطح ملی برگزار شده، امسال برای اولین بار در سیاهکل برگزار شد و نتیجه نهایی این مسابقه ، اسفند ماه در تهران بعد از اختتامیه اعلام خواهد شد.
شهرستان سیاهکل با دو بخش مرکزی و دیلمان در 55 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع شده و چهار کتابخانه عمومی با بیش از 26 هزار و 595 نسخه کتاب و 886 عضو دارد.
7297/2007/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.