سرهنگ حسین محمدپور روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: با توجه به پیش بینی هواشناسی مبنی بر بارش برف در استان که اکنون شرایط آن در نقاط کوهستانی مهیا شده؛ رانندگان باید در تمامی راه های استان اعم از جلگه و کوهستانی زنجیرچرخ به همراه داشته باشند.
وی تصریح کرد: پلیس در حال حاضر خودروها را در راه های استان کنترل می کند که در صورت به همراه نداشتن زنجیرچرخ برای آنها اعمال قانون خواهد شد.
سرهنگ محمدپور همچنین با اشاره به پیش بینی هواشناسی مبنی بر کاهش دمای شدید در استان خاطرنشان کرد: لازم است رانندگان تجهیزات ایمنی ، غذای خشک و لباس گرم همراه داشته باشند تا درصورت نیاز از آنها استفاده کنند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان نیز از آغاز بارش برف خفیف در محورهای پونل - خلخال و اسالم - خلخال از صبح امروز (پنجشنبه) خبر داد و گفت: در حال حاضر تمامی راه های استان باز و تردد در آنها برقرار است.
محمدرضا نازک کار با اشاره به پیش بینی بارش برف در استان افزود: رانندگان می توانند قبل از حرکت با تماس با سامانه 141 از آخرین وضعیت راه های استان مطلع شوند.
حمیدرضا حکمت مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق گیلان نیز از آمادگی اکیپ های عملیاتی و پیمانکاری این شرکت برای مقابله با مشکلات احتمالی در حوزه برق با توجه به پیش بینی بارش برف در استان خبر داد.
وی افزود: شهروندان می توانند در صورت مشکل در بخش برق به شماره 33665000 و سامانه 121 و یا اتفاقات برق هر منطقه، ادارات برق شهرستان ها و شرکت توزیع استان تماس بگیرند.
طبق اعلام اداره کل هواشناسی گیلان؛ هوای سرد و بارشی از اواخر وقت شب گذشته (چهارشنبه ) نفوذ تدریجی یافته و طی امروز (پنجشنبه) در منطقه تقویت می شود که بر این اساس وزش باد و بارندگی (شدید / خیلی شدید) در نواحی مختلف استان پیش بینی شده که می تواند در بعضی نقاط بویژه نواحی مرکزی و شرقی استان، منجر به آبگرفتگی و بالاآمدن سطح آب رودخانه ها و مسیل ها شود.
طی روزهای پنجشنبه و جمعه دمای هوا نیز بین 15 تا 20 درجه سلسیوس کاهش یافته و بارش ها در ارتفاعات، دامنه ها و نواحی کوهپایه ای بصورت برف خواهد بود.
7296 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.