معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گیلان با بیان اینکه علیرغم محدودیت‌های بوجود آمده و تحریم‌های صورت‌گرفته از سوی آمریکا در حوزه صنعت فرش ایران، شاهد رشد هستیم گفت: خوشبختانه فرش ایرانی در تمام دنیا متقاضیان خاص خودش را دارد و جایگزینی برای هنر قالیبافان ایرانی نیست.

به گزارش ایلنا از رشت، سیدمحمد احمدی در جلسه کارگروه فرش استان گیلان با اشاره به اینکه قریب به 2 میلیون نفر در سطح کشور در صنعت فرش‌بافی فعالیت دارند، گفت: حدود 13 هزار و 400 نفر فرش‌باف گیلانی در بخش‌های کارگاهی و خانگی مشغول فعالیت هستند که 9 هزار نفر از آنان تحت پوشش بیمه‌های اجتماعی قرار گرفته‌اند.

وی به وجود برخی مسائل و مشکلات صنفی در مسیر تولید فرش اشاره کرد و اظهار داشت: تلاش ما بر این است تا با استفاده از امکانات و ظرفیت‌های موجود و از طریق راهبری، نظارت و تسهیل زمینه‌ها دغدغه‌های موجود را برطرف کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار بر ضرورت توسعه و ترویج تولیدکنندگان فرش در سطح استان تأکید و تصریح کرد: از فرصت‌های برگزاری دوره‌های آموزشی در جهت جذب نوآموزان به صنعت فرش، ارتقاء مهارت قالیبافان و دوره‌های تخصصی برای طراحان، رنگرزان و ناظران فنی برای توسعه این صنعت استفاده می‌کنیم.

وی تولیدات صنایع دستی استان گیلان را بسیار فاخر ارزیابی و خاطرنشان کرد: ایجاد بستری برای عرضه دائمی محصولات تولیدکنندگان صنایع دستی به ویژه فرش‌بافان منجر به گسترش فعالیت در این بخش می‌شود.

سیدمحمد احمدی افزود: در مناسبت‌های مرتبط با حوزه صنایع دستی می‌توانیم با ایجاد نمایشگاه عرضه محصولات در مناطق پربازدید شهری از تولیدکنندگان صنایع دستی و قالی‌بافان حمایت کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.