اکبر معتدی حقی عصر چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: صبح امروز یک هکتار از جنگل های مخروبه شهرستان در منطقه عطاکو دچار آتش سوزی شده بود که این آتش سوزی با تلاش ماموران این اداره و سایر نیروهای کمکی تا ساعت 14و 30 دقیقه مهار و خاموش شد.
وی افزود: هم اکنون منطقه جنگلی دیگری که محاط در باغ چای در منطقه دره جیر لاهیجان است دچار حریق شده که نیروهای منابع طبیعی و آتش نشانی شهرداری به منطقه اعزام و موفق به مهار آتش و جلوگیری از سرایت آن به مناطق جنگلی اطراف شده و در حال خاموش کردن آن هستند .
حقی تصریح کرد:میزان خسارت ها و علت آتش سوزی ها در دست بررسی است ولی به نظر می رسد که عمده این آتش سوزی ها عمدی بوده و بر اثر بی احتیاطی افراد محلی اتفاق می افتد.
وی یادآورشد: جنگل هایی که در منطقه لاهیجان دچار آتش سوزی شده، جنگل های مخروبه هستند که نوع آتش سوزی ها نیز سطحی بوده و نمی توانند آسیب های چندانی به درختان وارد کنند.
حقی از شهروندان و روستاییان حاشیه نشین جنگل ها خواست در روزهای گرم از روشن کردن هرنوع آتش در مناطق جنگلی خودداری کنند.
لاهیجان با حدود 12هزار هکتار جنگل و اراضی ملی، از شهرستان های کم جنگل گیلان محسوب می شود. هواشناسی گیلان نیز برای استان طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه وزش باد گرم در بعضی مناطق شدید پیش بینی کرده بود.
6029 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.