سید محمد حسینی روز چهارشنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز گیلان با بیان اینکه بایستی توسعه منابع انسانی را در واحدها و بنگاه های اقتصادی پیگیری کنیم، افزود: با توسعه منابع انسانی واحدها به صرفه اقتصادی خواهند رسید چراکه کسب و کار موفق بایستی به طور مستمر، یادگیرنده باشد در غیراینصورت از بازار دور می شود.
وی به تفاهمنامه های مختلف سازمان آموزش فنی و حرفه ای اشاره و اظهار کرد: بر اساس این تفاهمنامه ها، بخشی از کار این است که واحدها را جذب و به آنها خدماتی مانند مشاوره آموزش ارائه دهیم.
وی با بیان اینکه 25 تا 30 درصد آموزش ها را به بخش شاغلان اختصاص می دهیم، خاطرنشان کرد: مسیر دیگر کار ما آموزش کارجویان است که در این بخش مهمترین سیاست آن است که آموزش ها را مبتنی بر بازار کار هدفمند کنیم.
حسینی با اشاره به ارائه آموزش های فنی و حرفه ای در مراکز دولتی و خصوصی توسط مربیان در رشته های خدمات، صنعت، فرهنگ و هنر و کشاورزی اظهار داشت: این آموزش ها زمانی می تواند در مسیر توسعه استان قرار گیرد که به سیستم اشتغال متصل باشد.
وی ارتباط با بخش خصوصی و افراد دارای پروژه را از جمله برنامه ها و پروژه های تعریف شده فنی و حرفه ای گیلان نام برد و بیان داشت: بایستی بتوانیم با آینده پژوهی به سراغ مشاغل استان برویم و به عبارتی نیازآفرینی کنیم.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان تصریح کرد: بایستی رشته های جدید و مدرن را متناسب با نیاز بازار کار، شناسایی و آموزش ها را بر مبنای آن تعریف کنیم تا مفید باشد.
وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان این که نتوانسته ایم کارآموزی لازم را برای بازار کار از طریق آموزش های رسمی داشته باشیم، تصریح کرد: در این رهگذر نکته ای که به نظر می رسد اینست که چرا اینقدر به آموزش های غیررسمی در مقایسه با آموزش های رسمی بی توجهی شده است؟
حسینی با اشاره به طرح مهارت افزایی دانشجویان از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و همکاری فنی و حرفه ای در اجرای این طرح خاطرنشان کرد: واقعیت این است که جوانان را به خوبی برای ورود به بازار کار آماده نکرده ایم.
حسینی با تاکید بر ضرورت شناساندن آموزش های مهارتی به اقشار مختلف و معرفی مهارت آموزان موفق در جامعه اظهار داشت: بایستی فضایی برای ارتباط با مردم فراهم کنیم که در این باره رونمایی از نرم افزارهای موبایلی را در دستور کار داریم.
وی در خاتمه سخنانش با اشاره به تفاهم نامه همکاری بین استانداری گیلان و سازمان فنی و حرفه ای کشور در حوزه گردشگری خاطر نشان کرد: این تفاهمنامه در راستای ارتقای توانمندی و مهارت افزایی نیروی انسانی فعال در حوزه گردشگری گیلان با موضوع مهارت آموزی خدمات گردشگری منعقد شد که بر اساس این تفاهمنامه 40 میلیارد ریال به آموزش های مهارتی در حوزه گردشگری گیلان اختصاص یافته است.
در زمان حاضر، 21 مرکز دولتی ، 153 کارگاه ثابت در مراکز دولتی، 215 مربی شاغل در بخش دولتی، 628 موسسه کارآموزی آزاد فعال فنی و حرفه ای با دو هزار و 226 مربی شاغل در این موسسه ها در استان فعال است.
7286/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.