به گزارش ایرنا، این جشنواره که مخصوص به نمایش گذاشتن فیلم هایی برای کودکان و یا در مورد کودکان است، در این دوره با شعار 'تخیل بدون مرز' بخش ویژه ای را به سینمای ایران اختصاص داده که شامل هشت انیمیشن و فیلم کوتاه می باشد.
هدف از این ویژه برنامه، فراهم کردن فرصتی برای شناساندن فرهنگ غنی و مملو از لطافت طبع ایرانی می باشد که به درستی در جوامع غربی درک نشده است.
'کاغذ سفید' داستان کودکان رنگی است که درون دنیای خاکستری زندگی می کنند. این کودکان رنگی از سمت خانواده های خاکستری خود طرد می شوند؛ به همین خاطر تصمیم می گیرند که با کمک یکدیگر، دنیای خاکستری را به دنیایی رنگی تبدیل کنند.
'بازی تمام شد' نیز روایت گر یک بازی جنگی است که چهار موشک در آن سعی دارند دنیای کودکان را نابود کنند. اما کودکان با اتحاد خود سعی در متوقف کردن موشک ها و نجات دنیای خود دارند.
از دیگر برنامه های جشنواره می توان به کارگاه ها (ورکشاپ های ) مختلف انیمیشن برای کودکان با حضور فیلمنامه نویس و انیماتور کاندید اسکار 'جیم کاپوبیانکو' و کارگردان برنده اسکار 'لی آنکریچ' اشاره داشت.
این دوره از جشنواره بین المللی کودکان Bay Area ، تاریخ 27 و 28 بهمن ( 16 و 17 فوریه 2019) در اوکلند ایالت کالیفرنیا (آمریکا) برگزار می شود.
سید محسن پور محسنی شکیب متولد 1367رشت، فیلمساز و عکاس مستقل، با سابقه ساخت 4 انیمیشن کوتاه و حضور در بیش از 90 جشنواره ی ملی و بین المللی است.
وی دارای مدرک کارشناسی تکنولوژی عمران از دانشگاه آزاد و دانشجوی کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی - دانشگاه گیلان و دارای مدرک دوره یکساله فیلم سازی در انجمن سینمای جوانان ایران – دفتر رشت با درجه عالی است.
از جمله جوایز کسب شده توسط این هنرمند می توان به کسب مقام 'جوان برتر استان گیلان در زمینه ی انیمیشن' از سوی معاونت فرهنگی و امور جوانان و اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان اشاره کرد.
6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.