به گزارش خبرنگار ایرنا، سرتیپ دوم پاسدار محمد عبدالله پور بعد از ظهر یکشنبه در مراسم تودیع و معارفه فرمانده سپاه ناحیه مقاومت شهرستان بندرانزلی در مسجد جامع این شهر اظهار داشت: در جنگ سخت ، سپاه پاسداران همواره کمک حال برادرانش در ارتش جمهوری اسلامی است .
وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران ارتش قدرتمند و بی نظیری در دنیا دارد افزود: ارتش و سپاه مانند دو برادر بسیار قدرتمند هستند که در حفظ تمامیت ارضی کشور همواره کمک حال هم بوده و در برابر تهدیدات دشمنان همدیگر را تکمیل می کنند .
فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به جنگ سخت، جنگ نیمه سخت، جنگ نرم، عمق بخشی خارجی و عمق بخشی داخلی به عنوان 5ماموریت اصلی محول شده به سپاه پاسداران از سوی رهبری تاکید کرد: در جنگ نیمه سخت سپاه همواره کمک حال ناجا و مرزبانی است و چون معادلات جهانی را بر هم زده ایم استکبار جهانی در برابر ما مقابله می کند.
وی با بیان اینکه مشکل جمهوری اسلامی با آمریکا مشکل اعتقادی است خاطر نشان کرد: آمریکاییها هرکاری از دستشان بر بیاید بر علیه این انقلاب انجام می هند چرا که ما طرفدار محرومان هستیم و آمریکا دشمن محرومان به حساب می آید.
سردار عبدالله پور با اشاره به راه اندازی جنگ نرم از سوی دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی متذکر شد: دشمنان با راه اندازی جنگ نرم به دنبال ایجاد اختلاف و ترویج روحیه نا امیدی در کشور هستند و متاسفانه برخی بدون آنکه متوجه باشند آن را ترویج کرده و در مسیر دشمن گام بر می دارند.
وی با اشاره به دور کردن مردم از روحانیت به عنوان یکی از اهداف دشمنان در جنگ نرم تاکید کرد: پایه های این انقلاب را مردم تشکیل می دهند و مسئولان این نظام باید حواسشان به پایه های این انقلاب باشد و نباید به سمت نارضایتی مردم گام برداریم.
فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه سپاه همواره به دنبال اتحاد و کمک به محرومان است تصریح کرد:هرکس که طرفدار نظام مقدس جمهوری اسلامی است باید حواسش به محرومان باشد چرا که دشمنان همواره و از هر فرصتی برای ایجاد نا امنی استفاده می کنند.
وی با بیان اینکه سپاه به دنبال ولایت فقیه و برای ارزشهای انقلاب تلاش می کند خاطر نشان کرد: در حوزه عمق بخشی خارجی با صراحت می گوییم که سپاه به همه مردم مظلوم جهان در همه کشورهای یمن، لبنان، غزه ، فلسطین، بحرین ، سوریه و همه مردم مظلوم دنیا کمک می کند و تا قیامت طرفدار محرومان جهان هستیم.
سردار عبدالله پور دلیل برگزاری مراسم تودیع و معارفه فرماندهان سپاه در مساجد را سنگر دانستن آن از سوی معمار کبیر انقلاب اسلامی عنوان و خاطرنشان کرد: ما پاسدار انقلابیم و همانگونه که انقلاب از مساجد شروع شد برای حفظ و اعتلای انقلاب باید در سنگر باشیم چرا که راه حفظ انقلاب اسلامی در درون همین مساجد است.
وی مسجد را تنها مکانی دانست که می تواند انقلاب را حفظ کند و افزود: سپاه برای پاسداری از انقلاب اسلامی وسیله ای جز مردم برای حفاظت از انقلاب ندارد و تنها سلاح سپاه پاسداران برای جلوگیری از تهدیدات دشمنان نظام، مردم است .
فرمانده سپاه قدس گیلان تاکید کرد: سپاه پشتوانه ای جز مردم ندارد و از همه مهمتر اینکه عصاره های همین مردم در مساجد هستند و فرماندهان سپاه باید پاسداری از انقلاب را با مردم رقم بزنند.
وی با اشاره به ضرورت برقراری ارتباط صمیمانه با مردم تاکید کرد: خط ما خط ولایت است و هرکس از خط ولایت دور بماند گمراه می شود و به همین دلیل همواره تاکید شده که سپاه را فراجناحی و سیاسی نکنید چون وظیفه ما خدمت به محرومان است.
فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به لزوم اجتناب از هرگونه تفرقه در بین مردم و مسئولان تاکید کرد: سپاه پاسداران در بسیاری موارد کمک حال دولت در تهیه ملزومات محرومان است چون حدود 6 هزار معلول بهزیستی فاقد مسکن داریم که دولت به تنهایی قادر به تهیه سرپناه برای این محرومان نیست و خیرین و مردم باید به کمک دولت بیایند.
سردار عبدالله پور بسیج را کلید حل مشکلات دانست و گفت: باید از قدرت و توانمندی بسیجیان در همه حوزه های عمران و آبادانی و ساخت مسکن محرومان استفاده شود و به هم کمک کنیم .
به گزارش خبرنگار ایرنا با حضور مسئولان شهرستان بندرانزلی و فرماندهان نظامی و انتظامی سرهنگ دوم پاسدارمهدی صفاتی به عنوان فرمانده جدید سپاه ناحیه مقاومت شهرستان بندرانزلی منصوب شد و از خدمات سرهنگ پاسدار جمشید اصحابی تقدیر شد.
سرهنگ جمشید اصحابی با حکمی از سوی فرمانده سپاه قدس گیلان به فرماندهی سپاه ناحیه مرکزی رشت منصوب شد.
7471 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.