فرماندار فومن با بیان اینکه روح بلند مرحوم هاشمی اکنون در دل مردم جا دارد، همت بلند و توجه به خدمت به مردم و حضور در متن جامعه را از دیگر ویژگی‌های تحسین برانگیز ایشان عنوان کرد.

به گزارش ایلنا از فومن، به مناسبت دومین سالگرد ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام، نشستی با حضور محمود قاسم نژاد فرماندار شهرستان فومن، معاونین وی و اعضای برگزاری مراسم ارتحال آیت الله هاشمی در محل دفتر فرماندار برگزار شد.

در این جلسه درخواست اعضاء به منظور هماهنگی بیشتر درخصوص فعالیت ستاد مراسم دومین سالگرد ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی بحث و گفتگو شد.

محمود قاسم نژاد فرماندار شهرستان فومن با اشاره به فعالیت مرحوم هاشمی قریب به شش دهه در انقلاب اسلامی و اداره جنگ و کشور، ایشان را چهره مؤثری در توسعه کشور، مدیریت سیاست داخلی و همچنین خارجی ایران دانست که خود را وقف ملت کرده بود.

وی با بزرگداشت شخصیت ایشان و اشاره به سرآمدی مرحوم هاشمی رفسنجانی از لحاظ ابعاد شخصیتی، افزود: ایشان در هر منصبی که حضور پیدا می کرد، جایگاه آن منصب به واسطه جامعیت شخصیت و جایگاه وی ارتقاء می یافت.

فرماندار فومن با اشاره به تعامل مرحوم هاشمی با خارج و همسایگان کشور و توجه ایشان به وجوهات مشترک با کشورهای مسلمان و همزیستی مسالمت آمیز با کشورهای مختلف، قابلیت های مدیریتی هاشمی را در فرماندهی و مدیریت دفاع مقدس مورد توجه قرار داد و افزود: مرحوم هاشمی به قدری امین و نزدیک امام و رهبری بود که جانشین فرمانده کل قوا شد.

قاسم نژاد افزود: اگرچه در پاره ای از مواقع برخی افراد قدرشناسی کافی از ایشان را به عمل نیاوردند و آن مرحوم از نظر معنوی مورد حمله قرار گرفت، اما از خود صبر، مقاومت و صلابت نشان داد و از آن جایی که خود را بخشی از انقلاب می دانست، به خاطر آسیب ندیدن انقلاب و نظام، بارها در برابر سیاه نمایی ها و حملات به شخصیت و هجمه ها سکوت کرد. بنابراین همین ویژگی ها باعث شد نام مرحوم هاشمی در کشور باقی بماند.

قاسم نژاد اشاره کرد: در برابر آن مرحوم و سایر مسئولان نظام، افرادی داریم که به دلیل ناکامی در کسب جایگاه، به سیاست خیابانی و اعتراضات و سیاه نمایی پرداختند و با هجمه به شخصیت ایشان درصدد کسب مشروعیت برای کاستی‌های خود برآمدند.

فرماندار فومن با اشاره به روح بلند مرحوم هاشمی که اکنون در دل مردم جا دارد، همت بلند و توجه به خدمت به مردم و حضور در متن جامعه را از دیگر ویژگی های تحسین برانگیز ایشان دانست.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.