به گزارش خبرنگار ایرنا سید عیسی مهدوی روز یکشنبه در جلسه بررسی موانع گازرسانی به روستاها در فرمانداری تالش گفت: گاز روستاهای کلات مشایخ، لواچال و انبوه در قالب خوشه کلات مشایخ به بهره برداری خواهد رسید و برای گازرسانی به 27 روستای کوهستانی در قالب طرح خوشه مریان برنامه ریزی و هدف گذاری می شود.
وی افزود: گازرسانی به روستاهای آق اولر، مریان، مکش، تندبین، ناوان، کبودمهر، قلعه بین، دیزگاه، نماهونی، حسن دایرمان، تنکاب، بره پشت، کولانه، شیله وشت، سیناهونی، کسم جان، زربیل، سیله سر، ماشین خانه، کیشو ن بن، لمیر، رزه، سرداب خانه پشت، قلعه چال، مثلاکوه، لرون و لر در قالب خوشه مریان در سال آینده آغاز خواهد شد.
مهدوی اظهار کرد: تالش 50 روستای فاقد گاز دارد و با گازرسانی به 27 روستای آن در خوشه مریان در سال آینده، میزان بهره مندی روستاهای این شهرستان از نعمت گاز، 95 درصد خواهد بود.
فرماندار تالش ادامه داد: بعد از گازرسانی روستاهای خوشه مریان، برنامه ریزی و انتقال گاز به 23 روستای باقیمانده، سخت گذر و پراکنده در سال آینده آغاز خواهد شد.
مهدوی گفت: آخرین عملیات گازرسانی در تالش مربوط به روستای کلات مشایخ بود که شادمانی اهالی را در پی داشت و گام های دولت تدبیر و امید در انتقال گاز به روستاهای این شهرستان، ستودنی است.
محمود شکری نماینده مردم تالش در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه از اقدامات دولت تدبیر و امید و پیگیری وزیر نفت در گازرسانی به روستاهای این شهرستان قدردانی کرد.
شهرستان تالش با 200 هزار نفر جمعیت در بخش های مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود در 110 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان قرار دارد.
7106 / 7124 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.