به گزارش خبرنگار ایرنا کامران اسماعیلی روز شنبه در جلسه بررسی رفع موانع آب شرب شهری و روستایی املش گفت: در صورت جانمایی، حفر دو حلقه چاه عمیق در این شهرستان طی سه تا چهار ماه انجام و مشکل تنش آب شرب املش برطرف می شود.
وی ادامه داد: در صورت تأمین اعتبار برای حفر یک حلقه چاه عمیق از اعتبارات استانی به مبلغ 250 میلیون تومان، اعتبار لازم برای حفر یک حلقه چاه دیگر را از محل اعتبارات ملی فصل خشکسالی تأمین می کنیم که تا تابستان آینده وارد مدار اصلی می شود.
به گفته اسماعیلی، با توجه به اینکه در زمان بارندگی فیلتر های تصفیه خانه طول لات رحیم آباد که آب شرب شهرهای رودسر، املش، کلاچای، رحیم آباد و چابکسر را تأمین می کند، کارایی لازم را ندارند؛ درصدد پایداری شبکه و ارتقاء آن هستیم و برای این منظور در روزهای آینده با مشاور و پیمانکار این طرح جلسه ای برای بررسی دقیق آن برگزار می کنیم.
وی خاطرنشان کرد: لازم است دبی آب تصفیه خانه را از 300 لیتر به 804 لیتر در ثانیه برسانیم تا در زمان بارندگی شدید آب از مدار خارج نشود.
اسماعیلی در مورد آبرسانی به هفت روستای بالادست املش نیز گفت: اگر اعتبار لازم در این خصوص را در ردیف ملی قرار دهیم ، می توانیم با تأمین اعتبار در ردیف صندوق توسعه ملی، در سال آینده عملیاتی کنیم.
سید محسن حسینی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان گیلان نیز در این جلسه گفت: مطالعات طرح فاضلاب شهری املش به اتمام رسیده که در صورت تأیید نهایی، اعتبار آن سال آینده در ردیفی لحاظ شده و عملیاتی می شود.
وی ادامه داد: در دوره کوتاه مدت با حفر دو حلقه چاه عمیق برای تأمین آب شرب شهر املش، تنش آبی این شهرستان در فصل تابستان آینده رفع خواهد شد.
محب علی رنج ور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان نیز گفت: از 44 هزار نفر جمعیت املش، 24 هزار نفر در روستاها ساکن هستند و باید آبرسانی به روستاهای این شهرستان مورد توجه بیشتری باشد.
اسدالله عباسی نماینده مردم شهرستان های املش و رودسر در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: در سال جاری توانستیم مخزن آبی بهشت آباد رانکوه را افتتاح کنیم اما کافی نیست و برای تقویت آب شهر املش تا زمانی که سد پلرود آبگیری شود، باید دو حلقه چاه هرچه سریع تر حفر و وارد مدار اصلی گردد.
یونس محمودی فرماندار املش نیز اظهار داشت: این شهرستان در بخش آب زراعی از آب سد سفیدرود استفاده نمی کند و در بخش آب شرب هم بخشی از آن، از چشمه سارهای املش و بخشی هم از سفیدآب رحیم آباد تأمین می شود که در زمان بارندگی و تابستان، با تنش آبی مواجه هستیم.
املش با دو بخش مرکزی و رانکوه در 70 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است. شاخص برخورداری از آب شرب این شهرستان بیش از 81 درصد بوده و 110 روستای آن تحت پوشش آب و فاضلاب روستایی هستند.
7291/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.