به گزارش خبرنگار ایرنا، فرحناز مظفری روز شنبه در نخستین همایش زن و فرهنگ سلامت در سالن اجتماعات بانک صادرات استان گیلان در رشت افزود: اگر اعتماد بین مردم و مسئولان از بین برود، ناگزیر امید نیز از بین می رود و به خفتگی می انجامد.
وی با بیان اینکه همه با هم بایستی نشاط و امید را در جامعه به صورت یک الگو فرهنگ سازی و هدایت کنیم، خاطرنشان کرد: امید و نشاط ، اعتماد اجتماعی را می سازد و اعتماد به سرمایه اجتماعی منجر می شود؛ سرمایه ای که موتور حرکت جامعه به سوی پیشرفت، ترقی، رفاه و امنیت است.
وی اظهار داشت: اگر چه شاخصه های امید و اعتماد، رو به بهبود است اما همچنان تا رسیدن به سرمایه بانشاط اجتماعی فاصله داریم، امید تنها احساسی فردی و روانشناختی نیست بلکه نوعی آگاهی و دانش است که با کمک آن می توانیم برای مداخله در سرنوشت جامعه مان به آن تکیه کنیم.
رئیس شورای مشارکت های مردمی و زنان مجمع خیرین سلامت استان گیلان بیان داشت: امید اگر چه در سطح فردی، احساسی روانشناختی به نظر می آید، اما در واقع نوعی آگاهی و معرفت نسبت به جایگاه فرد در جامعه و تصویری روشن از خود و جامعه و تصویری شفاف از رابطه میان انسان با جامعه است.
وی در ادامه سخنانش با تشریح فعالیت های شورای مشارکت های مردمی زنان مجمع خیرین سلامت استان گیلان بیان داشت: این مجمع به عنوان یک سازمان مردم نهاد که تمامی فعالیت های آن غیرسیاسی، غیرانتفاعی و غیردولتی بوده در موضوع بهداشت، پیشگیری و درمان فعالیت می کند.
مظفری ادامه داد: شورای مشارکت های مردمی زنان مجمع خیرین سلامت استان گیلان در اواخر سال 96 با جذب 21 نفر از زنان خوش فکر و متخصص و به منظور تشکیل اتاق فکر از طریق ایجاد کارگره های تخصصی شروع به کار کرد.
نخستین همایش زن و فرهنگ سلامت روز شنبه از سوی شورای مشارکت های مردمی زنان مجمع خیریه سلامت گیلان و معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان در رشت برگزار شد.
در این مراسم پنج مادر نمونه نشان شهروند مسئول را دریافت کردند.
7286/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.