معاون سیاسی - اجتماعی فرمانداری رشت گفت: امنیت زیربنای پیشرفت هر جامعه است.

به گزارش ایلنا از رشت، علیرضا انصاری معاون سیاسی - اجتماعی فرمانداری شهرستان رشت، در جلسه کمیسیون مقابله با سرقت شهرستان رشت، از امنیت به عنوان زیربنای پیشرفت هر جامعه یاد کرد و اظهار داشت: یکی از فاکتورهای مورد سنجش و ارزیابی در بحث امنیت، فاکتور "سرقت" است که باید به صورت کارشناسی شده، ریشه یابی شده تا بتوان به مقابله با آن پرداخت.

وی در ادامه افزود: سرقت یک رفتار واکنشی است که دلایل و زمینه های متفاوتی داشته و نمی توان همه علل و عوامل وقوع آن را ریشه کن کرد، اما می توان تا حد توان آن را مهار کرد.

انصاری با اشاره به آثار منفی مادی و معنوی سرقت در تار و پود جامعه، تصریح کرد: سرقت احساس امنیت را در جامعه زیر سئوال برده و در صورت رواج آن ، اعتماد اجتماعی خدشه دار شده و هرج و مرج  زیاد می شود.

معاون سیاسی- اجتماعی فرمانداری شهرستان رشت، تمامی دستگاه‌های عضو این کمیته را به فراخور وظیفه خود ، در این زمینه ، مکلف دانست و خاطرنشان کرد: یکی از دلایل وقوع و شیوع سرقت در جامعه ، نابسامانی وضعیت اقتصادی آن جامعه بوده که باید کنترل ها، اقدامات پیشگیرانه و مقابله ای نیز افزایش یابد.

وی در ادامه تصریح کرد: در اقدام های پیشگیرانه باید آگاهی بخشی نسبت به افراد جامعه صورت گرفته و زمینه مشارکت آن ها نیز در این مبحث فراهم شود که به عنوان مثال می توان از ظرفیت شوراها و دهیاران در روستاها  و مساجد ، مدارس، اصناف، صدا و سیما و نشریات استفاده نمود.

انصاری در خصوص اقدام های مقابله ای نیز اظهار داشت: صیانت بخشی از تجهیزاتی که در اختیار ادارات است، مانند تاسیساتی که در اختیار اداره برق ، مخابرات، آب شهری و روستایی، شهرداری و ... هستند ، باید با اتخاذ تدابیرو بکارگیری سامانه‌های هشدار دهنده و ارتقای ضرایب امنیتی اماکن و تاسیسات، امکان سرقت برای سارقین ناممکن ساخت که این امر از طریق استفاده از همه امکانات و ظرفیت‌ها و همچنین تعامل و همکاری نیروی انتظامی و دستگاه های خدماتی میسر می شود تا انشا.... بتوانیم  یک فضای ناامن برای سارقان و فضایی لبریز از امنیت را برای یکایک افراد جامعه فراهم سازیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.