مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان گفت: برق‌رسانی به روستاهای زیر 10 خانوار پس از تامین اعتبار به ترتیب اولویت در دستور کار است.

به گزارش ایلنا از رشت، جمشید طالبی در جلسه  توزیع برق گیلان گفت: تعداد 732 پروژه برق رسانی شهری و روستایی درباره احداث و اصلاح شبکه فشار ضعیف هوایی و زمینی، شبکه فشار متوسط هوایی و زمینی و نصب ترانسفورماتورهای هوایی، زمینی و کمپکت(برای تقویت ولتاژه شبکه) و تبدیل سیم مسی به کابل خود نگهدار جمعا به مبلغ بیش از 390 میلیارد ریال و 3 پروژه(تامین برق روستایی) به مبلغ بیش از 11 میلیارد ریال در دهه مبارک فجر افتتاح و به بهره‌برداری می‌‌رسد.

وی افزود: در راستای تحقق شعار دولت تدبیر و امید مبنی بر محرومیت‌زدایی و ارائه خدمات به مناطق محروم، سعی شد 3 روستا که در مناطق صعب‌العبور و کوهستانی شهرستان‌های تالش و رودبار قرار دارند، تامین برق شان در دست اقدام قرار گیرد.  

طالبی، از برق رسانی به 63 خانوار روستایی در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد و تصریح کرد: از این تعداد، روستاهای برون بالا و وسی از توابع شهرستان تالش و روستای گردلات از توابع شهرستان رودبار بوسیله انرژی خورشیدی تامین برق می شوند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون 2هزار و 557روستای گیلان از نعمت برق بهره‌مند هستند، خاطرنشان کرد: تمامی روستاهای بالای 20 خانوار طبق سرشماری سال 85 در سال 1389 برق‌دار شدند و در حال حاضر برق رسانی به روستاه‌های زیر 10 خانوار پس از تامین اعتبار به‌ترتیب اولویت و درصورت اخذ مجوز از سازمان منابع طبیعی در دستور کار است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان گفت: در حال حاضر بیش از یک‌میلیون و 400 هزار مشترک دارد که از این مقدار حدود 78 درصد کل مشترکین را، مشترکان خانگی تشکیل می‌دهند و بیشترین فراوانی را در سطح استان گیلان به خود اختصاص داده اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.