احمد علی شهیدی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا با یادآوری اینکه سال گذشته تعدادی از جرایم بدهی های بانکی واحدهای صنعتی بخشیده شد ، افزود: با حمایت های مجلس شورای اسلامی قرار شد که در سال جاری نیز سود معوقه واحدهای تولیدی تا حد زیادی بخشیده و استمهال های لازم برای واحدها در نظر گرفته شود.
وی با بیان اینکه برای تامین مواد اولیه نیز تمهیداتی اندیشیده شده و بیشتر این مشکلات برطرف شده است، افزود: شرکت شهرکهای صنعتی گیلان در حال حاضر دارای 36 موقعیت و عرصه صنعتی مصوب می باشد که 33 موقعیت آن در دست بهره برداری می باشد.
شهیدی افزود: یکهزار و 761 هکتار مساحت اراضی در اختیارشرکت شهرک های صنعتی گیلان می باشد که از این میزان، یکهزار و 319 هکتار آن فاز عملیاتی، 517 هکتار مساحت اراضی واگذار شده و 869 هکتار مساحت اراضی صنعتی قابل واگذاری است.
وی ادامه داد: عرصه های در حال واگذاری در تامین زیر ساختها دارای نواقص و کمبودهایی هستند که از مهمترین آنها می توان به تامین قدرت برق اشاره کرد؛ از اینرو، راهکارهایی برای تامین اعتبارات لازم از طریق اقداماتی همچون واگذاری عرصه های صنعتی به متقاضیان سرمایه گذاری اندیشیده شده تا این مشکلات بر طرف شود.
شهیدی همچنین از بهره برداری از 15 پروژه صنعتی در شهرک ها و نواحی صنعتی استان طی دهه فجر امسال خبر داد و گفت: در مجموع برای 33 شهرک صنعتی فعال در استان گیلان 857 قرارداد صنعتی وجود دارد که حدود 500 واحد در حال فعالیت و مابقی در حال ساخت و ساز هستند که پیش بینی می شود 15 واحد صنعتی در استان طی دهه فجر به بهره برداری برسد.
وی یادآورشد: گیلان در حال حاضر در زمینه سلولزی و صنایع مربوط آن رتبه دوم کشور را داراست که با طرح توسعه ای که این واحد ها در دست اجرا دارند به زودی رتبه اول کشور در زمینه تولید سلولزی را خواهیم داشت.
بیش از سه هزار و 100 واحد صنعتی فعال اعم از داخل و یا خارج از شهرکها و ونواحی صنعتی در استان وجود دارد.
7296 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.