رئیس هیات تکواندو استان گیلان روز سه شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا در رشت اظهار داشت: رتبه بندی برترین تکواندوکاران جهان در سال 2018 اعلام شد که هادی پور ملی پوش گیلانی از ایران در رتبه چهارم وزن خود قرار گرفت.
محسن سترگی افزود: بر این اساس و طبق اعلام فدراسیون جهانی تکواندو، در رنکینگ المپیکی تکواندوکاران جهان در وزن 58- کیلوگرم، تای هون کیم از کره‌جنوبی در صدر قرار گرفت، جیسوس تورتوسا از اسپانیا در رتبه دوم است ، میخاییل آرتامونف از روسیه عنوان سوم را در این وزن کسب کرده و آرمین هادی ‌پور از ایران نیز در مکان چهارم ایستاد.
وی ادامه داد: این مقام هادی پور تکواندوکار شایسته گیلانی، بهترین رنکینگ تکواندوکاران ایران در سال 2018 محسوب می شود چون سایر تکواندوکاران ملی پوش در رتبه های پایین تری قرار گرفتند که می توان به کسب رتبه هشتم فرزان عاشورزاده در این وزن و رتبه هشتم سجاد مردانی در وزن 80+ کیلوگرم اشاره کرد.
سترگی بیان کرد: این رتبه بندی ، امتیازات محاسبه شده تا پایان ماه دسامبر لحاظ شده و در این رنکینگ امتیازات ماه ژانویه محاسبه نشده و آخرین رویدادی که ملی‌پوشان تکواندو کشورمان در گروه مردان در آن شرکت داشتند، فینال مسابقات گرندپری بود.
رئیس هیات تکواندو استان گیلان خاطرنشان کرد: اما در گروه بانوان نمایندگان ایران پس از تورنمنت کره‌جنوبی در هیچ رویدادی شرکت نکردند و به همین دلیل، جایگاه بانوان تکواندوکار در این جدول بسیار پایین است که مبینا نژاد از گیلان در وزن 49- کیلوگرم در رتبه 73 قرار گرفت .
آرمین هادی پور متولد 1373 اهل شهرستان رشت است و تاکنون مقام های زیادی را در رشته تکواندو کسب کرده که می توان به کسب مدال طلای گرند پری انگلیس ، مدال طلای المپیک آزمایشی ریو ، مدال نقره قهرمانی جهان ، دو مدال قهرمانی آسیا (که یکی از این مدال ها طلا و دیگری برنز می باشد که مدال طلا برای اولین بار در تاریخ تکواندو ایران بدست آمده)، کسب دو مدال طلا یونیورسیاد، یک مدال نقره جام جهانی، یک مدال نقره گرند پریکس ، مدال طلای گرند اسلم ، مدال نقره گرند پری روسیه و مدال برنز گرند اسلم چین اشاره کرد.
7285 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.